Pihlajalinnan nimitystoimikunnan kokoonpano

Pihlajalinna Oyj         Pörssitiedote               11.9.2017 klo 17.15

Pihlajalinnan nimitystoimikunnan kokoonpano

Pihlajalinna Oyj:n neljä suurinta rekisteröityä osakkeenomistajaa (Euroclear Finland Oy:n pitämä yhtiön osakasluettelo 1.9.2017) ovat nimittäneet osakkeenomistajien nimitystoimikuntaan seuraavat edustajat:

• Erkki Moisander, hallituksen puheenjohtaja, pääjohtaja, LähiTapiola Keskinäinen Vakuutusyhtiö
  • Mikko Wirén, toimitusjohtaja, MWW Yhtiö Oy
  • Minna Kohmo, toimitusjohtaja, LähiTapiola Keskinäinen Henkivakuutusyhtiö
  • Hanna Hiidenpalo, johtaja, sijoitukset, Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Elo

Osakkeenomistajien nimitystoimikunta valitsee keskuudestaan puheenjohtajan.

Osakkeenomistajien nimitystoimikunnan perustamisesta päätti Pihlajalinnan yhtiökokous 4.4.2017. Nimitystoimikunnan tehtävä on valmistella seuraavalla varsinaiselle yhtiökokoukselle hallituksen jäsenten valintaan ja palkitsemiseen liittyvät ehdotukset.

Aarne Aktan, toimitusjohtaja, 040 342 4440

Pihlajalinna on yksi Suomen johtavista yksityisistä sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluiden tuottajista. Yhtiö tuottaa sosiaali- ja terveydenhuollon palveluita yksityishenkilöille, yrityksille, vakuutusyhtiöille ja julkisyhteisöille ja tarjoaa palveluita lääkärikeskuksissa, terveysasemilla, hammasklinikoilla ja sairaaloissa ympäri Suomea. Yhtiö tuottaa Dextra-brändin alla toimivissa yksityisissä lääkärikeskuksissa ja sairaaloissa muun muassa lääkärivastaanotto- ja erikoissairaanhoidon palveluita mukaan lukien päivystyspalvelut, monipuoliset kirurgiset palvelut sekä työterveyshuollon ja suun terveydenhoidon palvelut. Pihlajalinna-brändin alla Yhtiö tarjoaa julkisyhteisöille sosiaali- ja terveydenhuollon palveluntuotantomalleja, joiden tarkoituksena on julkisen ja yksityisen sektorin yhteistyönä tuottaa laadukkaita palveluita julkisrahoitteisen terveydenhuollon asiakkaille.