Pihlajalinnan toimitusjohtaja vaihtuu

Pihlajalinna Oyj               Pörssitiedote          11.12.2017 klo 9.55

Pihlajalinnan toimitusjohtaja vaihtuu

Pihlajalinna Oyj:n toimitusjohtaja Aarne Aktan jättää yhteisestä sopimuksesta tehtävänsä yhtiön toimitusjohtajana. ”Kiitämme Aarne Aktania reilun kolmen vuoden työstä hallituksen jäsenenä ja toimitusjohtajana", sanoo hallituksen puheenjohtaja Mikko Wirén.

Yhtiön hallitus on nimittänyt Pihlajalinna Oyj:n uudeksi toimitusjohtajaksi konsernin P&S -segmentin liiketoimintajohtajana ja yrityssuunnittelujohtajana toimivan Joni Aaltosen. Nimitys tulee voimaan välittömästi.

Joni Aaltonen on aloittanut Pihlajalinnan palveluksessa vuonna 2008. Hän on toiminut Pihlajalinna-konsernissa talous- ja rahoitusjohtajana, operatiivisena johtajana ja 20.2.2017 alkaen konsernin P&S -segmentin johtajana vastaten samalla myös yritysjärjestelyistä. Aaltonen on ennen siirtymistään Pihlajalinnaan toiminut talousjohtajana Plenware-konsernissa ja tilintarkastajana KPMG Oy Ab:llä.

”Joni Aaltosella on monipuolinen johtamiskokemus, vankat näytöt liiketoiminnan tuloksellisesta kehittämisestä, vahvaa osaamista taloushallinnon tehtävistä sekä yritysjärjestelyistä ja hän tuntee erittäin hyvin Pihlajalinnan. Joni Aaltonen on oikea henkilö toteuttamaan yhtiön täsmennetyn strategian ja varmistamaan Pihlajalinnan kannattavan kasvun jatkumisen”, sanoo Wirén.

Pihlajalinna Oyj

Mikko Wirén, hallituksen puheenjohtaja, 040 660 9865

Pihlajalinna on yksi Suomen johtavista yksityisistä sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluiden tuottajista. Yhtiö palvelee yksityishenkilöitä, yrityksiä, vakuutusyhtiöitä ja julkisyhteisöjä, kuten kuntia ja sairaanhoitopiirejä. Pihlajalinna tuottaa yksityisissä lääkärikeskuksissa ja sairaaloissa muun muassa lääkärivastaanottopalveluita, erikoissairaanhoitoa, päivystyspalveluita, monipuolisia kirurgisia palveluita, työterveyshuoltoa ja hammashoitoa. Lisäksi yhtiö tarjoaa julkisyhteisöille innovatiivisia sosiaali- ja terveydenhuoltomalleja.