Boselta uusi Wave III -musiikkijärjestelmä ja Wave III -radio

Bose päivitti kaksi kenties tunnetuinta tuotettaan, Wave®-radion sekä Wave®-musiikkijärjestelmän yhdistäen omintakeisen äänen ja pienen koon entistä monipuolisempaan ja parempaan toiminnallisuuteen.

Wave®-radioon ja Wave®-musiikkijärjestelmään sisältyy nyt integroitu DAB-, DAB+- ja T-DMB-signaali. Myös FM/AM-viritin on päivitetty, joten radioasemien haku on tarkempaa. Radiojuontajien ilmoittamien artistien ja kappaleiden nimet ilmestyvät tekstinä radion näytölle. Myös laitteen käyttömukavuutta on parannettu: kannessa on touch pad -kosketusalusta, josta löytyy mm. käynnistysnappi ja herätyskellon torkkupainike sekä kaksoishälytystoiminto, jolla eri hälytyksille voidaan asettaa eri äänenvoimakkuus ja -lähde.

– Bosen Wave-radio ja -musiikkijärjestelmä muuttivat ihmisten tapaa kuunnella musiikkia. Ne ovat ilahduttaneet ja innostaneet käyttäjiä jo vuosia ja niistä on tullut elektroniikkatuotteiden klassikkoja. Päivittämällä ja lisäämällä uusia ominaisuuksia ja toimintoja teimme niistä entistäkin parempia radion ja digitaalisen musiikin kuunteluun, toteaa Santiago Carvajal, Bosen Wave-tuotteiden myyntijohtaja.

Wave-musiikkijärjestelmään kuuluu integroitu, päältä ladattava CD-soitin. Molemmat järjestelmät ovat yhdistettävissä langattomasti älypuhelimeen, iPodiin, HD-televisioon tai tietokoneeseen. Niissä on lisäksi Bose Link -liitäntä, jolla järjestelmä on mahdollista kytkeä seuraaviin lisälaitteisiin:

• Wave Bluetooth -adapteri, jonka avulla musiikkia voi siirtää langattomasti tietokoneelta tai muulta Bluetooth-laitteelta musiikkijärjestelmään
  • Wave Connect Kit -audio- ja videokaapeli iPodille tai iPhonelle
  • Wave multi-CD-vaihtaja, joka toistaa keskeytyksettä jopa kolme CD-levyä

Musiikkilähteestä riippumatta Bosen kompaktien pöytätuotteiden äänentoisto on täysin omaa luokkaansa. Wave III -radio ja Wave III -musiikkijärjestelmä tuottavat realistisen tuntuisen ja aidon äänen. Niiden patentoitu waveguide-kaiutinteknologia saa aikaan vaikuttavan äänenlaadun kaikilla kuuntelutasoilla. Voit kuulla samat musiikin nyanssit niin kovalla kuin matalallakin äänenvoimakkuudella kaikilla eri taajuuksilla.

Bose Waven syntyhistoria

Tohtori Amar Bose toi ensimmäisen Bose Wave-radion markkinoille vuonna 1993. Se synnytti kokonaan uudenlaisen tuotekategorian. Ensimmäistä kertaa pieni ja kompakti pöytäradio pystyi tarjoamaan samanlaisen kuuntelukokemuksen kuin sitä paljon suuremmat audiojärjestelmät. Vuonna 2004 Bose toi markkinoille Wave-musiikkijärjestelmän, joka tarjosi entistäkin laadukkaamman äänen, integroidun CD-soittimen ja uudenlaisen toiminnallisuuden. Siitä lähtien Wave-radioon ja Wave-musiikkijärjestelmään on tehty säännöllisesti päivityksiä: niiden akustisia ominaisuuksia on parannettu samalla kun niihin on lisätty uusia ominaisuuksia ja lisävarusteita, pitäen ne aikansa ajattomimpina ja tunnetuimpina kuluttajaelektroniikkatuotteina.

Saatavuus

Päivitetyt Wave III -radio sekä Wave III -musiikkijärjestelmä tulevat myyntiin 2. toukokuuta 2012. Wave-radion myyntihinta on 549,00 EUR ja Wave-musiikkijärjestelmän 749,00 EUR. Ne korvaavat Bosen nykyisen Wave-radion ja Wave-musiikkijärjestelmän.

Uusi Wave-radio on saatavilla platinanvalkoisena tai grafiitinharmaana. Wave-musiikkijärjestelmä on puolestaan joko platinanvalkoinen, titaanihopea tai grafiitinharmaa. Järjestelmiä voi täydentää erikseen ostettavilla multi-CD-vaihtajalla (380,00 EUR), Bluetooth-adapterilla (160,00 EUR) sekä Connect Kitillä (160,00 EUR). Bosen Wave-radiota, -musiikkijärjestelmää sekä niihin liittyviä oheistuotteita voi ostaa osoitteesta bose.fi.

Seuraa Bosea Facebookissa osoitteessa facebook.com/bose

Lisätietoja ja testilaitepyynnöt:

Anu Virtanen
Pilgrim Oy / Bose Finlandin Suomen viestintä
anu.virtanen@pilgrim.fi

Suvi Saarelainen
Bose Finland
+358 (0)50 572 7992
suvi_saarelainen@bose.com

iPhone ja iPod ovat Apple Inc:in Yhdysvalloissa ja muissa maissa rekisteröityjä tavaramerkkejä.

Bluetooth-tuotemerkin ja logon omistaa Bluetooth SIG, Inc. Bose Corporation käyttää sitä lisenssin nojalla.

Bose

Massachusettsin teknillisen korkeakoulun (MIT) sähköopin professori, tohtori Amar G. Bose perusti Bose-yhtiön vuonna 1964. Nykyään Bose tunnetaan pääasiassa akustiikan innovaatioista, mutta sen tutkimukset ovat myös tuottaneet tuotteita muille aloille. Bosen keksinnöt ovat tuoneet parannuksia muun muassa:

• Kaiuttimiin
  • Kotiteatterijärjestelmiin
  • Kunkin automallin sisätilojen akustiikan mukaisesti suunniteltuihin autojen äänentoistojärjestelmiin (Bose esitteli kyseisen ratkaisun ensimmäisenä)
  • Melua vaimentaviin kuulokkeisiin piloteille ja yksityishenkilöille (Bose esitteli kyseisen ratkaisun ensimmäisenä)
  • Äänentoistoon julkisissa tiloissa
  • Sähköisesti vahvistettuja instrumentteja käyttävien muusikkojen soiton vahvistukseen
  • Materiaalintestaus- ja kestävyyssimulaatiovälineisiin biolääketieteen sovelluksiin
  • Raskaissa kuorma-autoissa käytettäviin kuljettajan istuinjärjestelmiin