Energiaa säästävät ovet ja ikkunat sekä SunSeal-uutuus Oma Koti -messuilla

Energiatehokkaan rakentamisen asiantuntijat esittelevät Fenestran messuosastolla parhaat ovi- ja ikkunaratkaisut niin uudis- kuin korjausrakentajallekin.

Fenestra SunSeal-aurinkosuoja – tyylikäs uutuus laatutietoiselle

SunSeal-aurinkosuoja on korkealuokkainen uuden sukupolven tuote, joka parantaa ikkunoiden energiatehokkuutta entisestään ja antaa kodillesi miellyttävän näkösuojan peittämättä maisemaa. Täysin uudenlainen ja lähes huoltovapaa tuote asennetaan Fenestran ikkunoiden väliin ja verhoja ohjataan kaukosäätimellä tai asuntokohtaisella ohjausyksiköllä. Ei reikien poraamista karmiin, ei nuppeja tai naruja puitteissa, eikä pölyä kerääviä vaakasäleitä.

Polaris – huomisen energiavaatimukset kotiisi jo tänään

Fenestra vastaa rakennusten vuonna 2012 kiristyviin energiankulutusvaatimuksiin tehostamalla ikkunoiden ja ovien energiatehokkuutta jopa 20 %. Uusia vaatimuksia ennakoiden kehitetty Polaris-ikkuna luokitellaan suoraan ikkunoiden energiatehokkaimpaan A-energialuokkaan lämmöneristävyysarvolla 0,8. Polariksesta on lukuisia malli- ja värivaihtoja joihin saa korvausilmaventtiilit, hyönteispuitteet, sälekaihtimet tai SunSeal-aurinkosuojat, tuuletusikkunat ja -luukut sekä irtoristikot.

Ulko- ja sisäovet sinetöivät energiatehokkuuden ja sisustuksen

Fenestran ovien eri rakennustyyleihin sopivat mallit, hyvä saatavuus ja selkeä hinnoittelu helpottavat rakentajan ja remontoijan päätöksiä. Ulko- ja sisäovet ovat osa kodin sisustusta ja turvallisuutta, mutta myös merkittävä pala energiatehokkuutta. Fenestran kaikkien kolmen ulko-ovimalliston ovet on saatavilla tehokkaan tiivistyksen Polar-rakenteella. Myös parvekkeen ja puutarhan oviin on tarjolla ääntä ja lämpöä tehokkaasti eristävä uutuustuote IOUU-AL.

Osastonnumero:                 1f30

Lisätiedot:

Jani Hovi, myyntipäällikkö
jani.hovi@fenestra.fi

Seija Paloheimo
markkinointipäällikkö
seija.paloheimo@fenestra.fi tai

Kaisu Tolvanen, markkinointisuunnittelija
kaisu.tolvanen@fenestra.fi (kuvat)

Fenestra Oy - parempaa palvelua

Fenestra palvelee paremmin tarjoamalla asiakkaan tarpeen mukaisia ovi- ja ikkunaratkaisuja. Korkeatasoinen palvelu perustuu luotettavaan toimintaan aina suunnittelusta asennukseen. Yhtiö toimittaa vuosikymmenten kokemuksella ratkaisuja henkilöasiakkaille, rakennusliikkeille, kerrostalosaneeraukseen, talotehtaille, jälleenmyyjille ja vientiin. Fenestra valmistaa vuosittain noin 220 000 ikkunayksikköä ja noin 300 000 ovea. Liikevaihto on noin 110 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 700.

Fenestran tuotantolaitokset sijaitsevat Forssassa, Kuopiossa, Viitasaarella, Alavudella, Posiolla ja Tallinnassa. Seitsemän myyntikonttoria palvelee koko Suomen alueella.