INFO: PUUTIAISAIVOTULEHDUS (TBE) YLEISTYY PUNKKIEN  LISÄÄNTYMISEN MYÖTÄ

Punkkien levittämä puutiaisaivotulehdus (TBE) leviää Suomessa punkkikannan kasvamisen myötä. Punkkeja ja niiden aiheuttamaa puutiaisaivokuumetta tavataan yhä useammin myös sisämaassa. Yhtenä syynä punkkien leviämiseen pidetään ilmaston lämpenemistä. Uusia riskialueita puutiaisaivotulehdukselle ovat Kuopio ja Kotka. Puutiaisaivotulehdusta ei voi hoitaa mutta sitä vastaan on olemassa rokote . Rokotetta tarjoava Punkkibussi alkaa kiertää pääkaupunkiseudulla tiistaina 26.4.2011.

TERVETULOA Suomen punkki- ja puutiaisaivotulehdusta valottavaan

infotilaisuuteen!

Keskiviikkona 20.4.2011

Klo 10.00 – 11.30

Ravintola Pääpostiin (kokoustila Kuriiri K1)
osoitteessa Mannerheiminaukio 1B, 00100 Helsinki

Tilaisuuden ohjelma

• 10.00 Tilaisuuden avaus, Nanna Lindfors, Baxter Oy
  • 10.05 Punkit ja niiden levittämät taudit, Nanna Lindfors, Baxter Oy
  • 10.35 TBE:n epidemiologiaa Suomessa , Anu Jääskeläinen, tutkija, Helsingin yliopisto
  • 10.50 TBE-rokote: turvallisesti eroon puutiaisaivokuumeesta, Jukka Vakkila, vastaava lääkäri, Suomen Rokotepalvelu Oy
  • 11.15 Vapaata keskustelua, haastattelut

Ilmoittautumiset ja haastattelupyynnöt:

Nina Alivirta

Pilgrim Oy

Nina.alivirta@pilgrim.fi

Yrityksestä

Pilgrim Oy on vuonna 1995 perustettu toimialasitoutumaton yritysviestinnän asiantuntijaorganisaatio. Yhtiö on Darwin Oy:n osakkuusyritys, ja se tarjoaa asiakkailleen viestinnän kokonaistoimituksia joustavasti ja tehokkaasti. Pilgrimin toimisto sijaitsee Helsingissä Tehtaankadulla. Pilgrimillä on pitkäaikainen kokemus kaikilta yritysviestinnän ydinalueilta (mm. viestinnän strateginen suunnittelu, mediaviestintä ja -suhteet, viestinnän konsultointi ja koulutus sekä asiakasjulkaisut). Yhtiöllä on viestinnän erikoisosaamista usealta eri toimialalta ja viestinnän osa-alueelta (mm. kriisiviestintä, elokuvaviestintä ja sponsorihankinta).