Kesän vaikutus alkoholinkulutukseen näkyy selvästi päihdeklinikoilla

Alkoholinkulutus ei huoleta suomalaista

Lähes 1500 suomalaista vastasi Darwin Media Oy:n Terve.fi –sivustoilla toteutettuun kyselyyn koskien suomalaisten omaa ja perheenjäsenten alkoholinkulutusta sekä siihen liittyviä asenteita. Kyselyssä selvitettiin myös kesän vaikutusta alkoholinkulutukseen. Tutkimuksen mukaan suurin osa suomalaisista ei ole huolissaan omasta tai perheenjäsentensä alkoholinkulutuksesta.

Päihdelääkäri  Katja-Anneli Wathénin  mukaan kesä on selkeä alkoholin kulutuspiikki, joka näkyy selvästi mm. päihdeklinikoilla.

– Katkaisuhoitojen tarve ennen kesälomien loppumista on tyypillisesti huomiota herättävän suuri: työikäistä ja työkykyistä väestöä saapuu vastaanotoille tavanomaista enemmän. Joku saapuu etelänmatkan jälkeen lentokentältä suoraan päivystyspoliklinikalle runsaan alkoholinkäytön aiheuttamien oireiden vuoksi.

Perjantaina 26.8. järjestettävässä infossa julkistetaan kyselyn tulokset sekä tarkastellaan suomalaisten alkoholi- ja päideriippuvuuden nykytilaa ammattilaisten johdolla.

TERVETULOA

Infotilaisuuteen
Perjantaina 26.8.2011
Klo 10:00 – 11:30
Ravintola Vltavan Havel-kabinettiin
Osoitteessa Elielinaukio 2, Helsinki

Ohjelma:

1) Alkoholin ja päihteiden sekakäyttö lisääntyy Suomessa – kesä selkeä kulutuspiikki
Attendo MedOne Oy:n aluepäällikkö, päihdelääkäri ja lääketieteen lisensiaatti (väit.) Katja-Anneli Wathén

2) Suomalaiset, kesä ja alkoholi -tutkimus: tuloksia ja anonyymejä tarinoita
Actavis Oy:n markkinointipäällikkö Heidi Aittoniemi

3) Hyvä aikuinen on ykkönen – SPR:n Nuorten turvataloissa autetaan nuorta ja perhettä

SPR:n Nuorten turvatalotoiminnasta vastaava Erja Anttila

Lisätietoja ja ilmoittautumiset:

Nina Alivirta

nina.alivirta@pilgrim.fi

Yrityksestä

Pilgrim Oy on vuonna 1995 perustettu toimialasitoutumaton yritysviestinnän asiantuntijaorganisaatio. Yhtiö on Darwin Oy:n osakkuusyritys, ja se tarjoaa asiakkailleen viestinnän kokonaistoimituksia joustavasti ja tehokkaasti. Pilgrimin toimisto sijaitsee Helsingissä Tehtaankadulla. Pilgrimillä on pitkäaikainen kokemus kaikilta yritysviestinnän ydinalueilta (mm. viestinnän strateginen suunnittelu, mediaviestintä ja -suhteet, viestinnän konsultointi ja koulutus sekä asiakasjulkaisut). Yhtiöllä on viestinnän erikoisosaamista usealta eri toimialalta ja viestinnän osa-alueelta (mm. kriisiviestintä, elokuvaviestintä ja sponsorihankinta).