RORY McILROY SOLMII SOPIMUKSEN BOSE CORPORATIONIN KANSSA

Maailman golfhuippu edustaa Bosea

27. helmikuuta 2013 –- Tänään Bose Corporation ilmoitti Palm Beach Gardensissa Floridassa pidettävässä Honda Classicissa, että Rory McIlroy on yhtiön kuulokkeiden, kannettavien kaiuttimien ja koti- ja autojärjestelmien uusi puhemies nimityksellä Global Brand Ambassador. Maailman ykkösgolfaajaksi vuonna 2013 rankattu McIlroy allekirjoittaa nyt monivuotisen sopimuksen Bosen kanssa.

Elinikäinen musiikinrakastaja McIlroy on ollut Bosen asiakas jo vuosia.

– ”Olen aina käyttänyt Bosen tuotteita, koska haluan parhaan saatavilla olevan äänenlaadun. Bose-tuotteet ovat erilaisia. Ja Bose on erilainen. Bosella keksitään uutta, siellä ei olla kaavoihin kangistuneita vaan sitoudutaan tekemään asioita, joita ei ole tehty aiemmin. Se vetoaa minuun”, sanoo McIlroy.

– ”Rory on ainutlaatuinen sukupolvensa edustaja urheilijana. Samalla tavoin kuin hän on ihastuttanut faninsa ympäri maailmaa, myös me olemme vaikuttuneita hänen kyvyistään ja intohimostaan. Tiedämme, että hän panostaa paljon peliinsä silloinkin, kun hän ei ole nurmella. Hän rakastaa musiikkia aivan kuin me, ja olemme innoissamme saadessamme olla osana sitä, miten hän kilpailee ja rentoutuu”, sanoo  Bose Corporationin toimitusjohtaja Bob Maresca.

Tämä on McIlroyn ensimmäinen endorsement-sopimus, johon liittyy kuluttajaelektroniikkamerkki, ja hän edustaa vain itse käyttämiään Bose-tuotteita.

– ”Haluamme Roryn fanien ja asiakkaidemme tietävän, että jos Rory kertoo heille Bosesta, hän kertoo tuotteista, joista hän itse haluaa kertoa – me emme valitse niitä hänen puolestaan”, sanoo Maresca.

Tällä hetkellä McIlroy omistaa useita Bose-tuotteita, joihin sisältyvät SoundLink®Mobile II -kaiuttimet, Bose®VideoWave®II -viihdejärjestelmä, Bose®QuietComfort®15 Acoustic Noise Cancelling -kuulokkeet ja Bose®MIE2i -mobiilikuulokkeet.

– ”Olen kova kuulokemies ja Bose tekee parhaat kuulokkeet. Käytän Bosen nappikuulokkeita treenatessani ja vastamelukuulokkeita matkustaessani. Kun tarvitsen motivaatiota, tai hetken rauhaa, tartun Boseen. Kuulokkeet tulevat kanssani kaikkialle", McIlroy kertoo.

Sopimus allekirjoitettiin McIlroyn käydessä Bosen tutkimus- ja kehityslaitoksessa Framinghamissa Massachusettsissa, jossa on myös yhtiön päämaja. ”Rory sai nähdä sitoumuksemme tutkimustyöhön”, sanoo Maresca. McIlroy kommentoi, että hänelle selvisi, miksi Bosen tuotteet menestyvät markkinoilla niin erinomaisesti runsaasta tarjonnasta huolimatta. ”Bosella on draivia. Siellä innovoidaan. Siellä investoidaan enemmän kuin kilpailijoilla. Tämä yhdistää meitä”.

Tietoja Rory McIlroysta

2012 oli mahtava vuosi McIlroylle: hänet rankattiin maailman ykkösgolfaajaksi ja hän saavutti viisi kansainvälistä voittoa, Ryder Cup-voiton Euroopan tiimille ja monia kauden titteleitä PGA- ja Euroopan PGA -turnauksissa. Hänen viisi kansainvälistä voittoaan vuonna 2012

sisälsivät hänen toisen major-turnausvoittonsa (PGA Championship -mestaruus) ja kaksi PGA-turnauksen pudotuspeliä (Deutsche Bank Championship ja BMW Championship). Hän voitti vuoden 2012 PGA Championship -mestaruuden koko tapahtuman historian suurimmalla voittomarginaalilla.

McIlroy ja Tiger Woods ovat ainoat kaksi aktiivista pelaajaa, jotka ovat alle 40-vuotiaita ja voittaneet monia tärkeitä arvokilpailuja.

McIlroy sai myös vuoden 2012 Yhdysvaltain PGA-kiertueen vuoden pelaajapalkinnon ja johti sekä PGA-kierroksen että Euroopan PGA-kierroksen vedonlyöntilistoja vuonna 2012. Mahtava kausi, jonka aikana McIlroy saavutti uransa parhaita voittoja ja korkeimmat tulot, huipentui vuoden lopussa voittoon DP World Tour Championship -turnauksessa, jossa hänestä tuli toiseksi nuorin urheilija, joka on saavuttanut golfin maailmanlistan ykkössijan. McIlroylla on ansioluettelossaan 10 kansainvälistä arvomestaruutta, joihin kuuluu kaksi Major-turnausvoittoa.

Tietoja Bose Corporationista

Bose Corporationin perusti Massachusetts Institute of Technologyn professori, tohtori Amar G. Bose vuonna 1964. Nykyisin yhtiö tunnetaan pääasiassa akustiikkatuotteistaan. Sen tutkimustyö on kuitenkin johtanut myös muihin kuin audiotuotteisiin. Bosen keksinnöt ovat parantaneet seuraavien suorituskykyä:

• Kaiuttimet
  • Kodin viihdejärjestelmät
  • Autoviihdejärjestelmät, jotka on suunniteltu kunkin automallin omaa sisäistä akustiikkaa varten (Bose oli ensimmäinen, joka esitteli konseptin)
  • Melua vähentävät kuulokkeet lentäjille ja yleisölle (Bose oli ensimmäinen, joka esitteli konseptin)
  • Kuulokkeet ja kuulokemikrofonit musiikkia varten
  • Ääni julkisissa tiloissa
  • Äänentuotanto muusikoille, jotka tarvitsevat sähköistä vahvistusta soittimilleen
  • Materiaalin testaus- ja kestävyyssimulaatioon tarkoitetut instrumentit biolääketieteellisiin, teollisiin ja kaupallisiin sovelluksiin
  • Istuinjousitusjärjestelmät raskaille kuorma-autoille

Yhteystiedot: