SAVUTTOMUUDEN TOINEN AALTO -info

Ravintola Vltavan Havel-kabinetissa
Elielinaukio 2, HKI

Tupakoimattomuustyöllä vielä paljon työsarkaa

Tiistaina 5. lokakuuta 2010 järjestetään ensimmäinen Savuttomuuden toinen aalto -info. Infossa käsitellään savuttomuuden ajankohtaisia aiheita ammattilaisten johdolla ja tutkimustulosten valossa.
Vaikka Suomessa tällä hetkellä on jo enemmän tupakoinnin lopettaneita kuin tupakoijia, on edessä vielä paljon töitä, ennen kuin täydellinen savuttomuus saavutetaan vuoteen 2040 mennessä.

Savuttomuuden ensimmäinen aalto on vasta takanapäin. 40 % tupakoijista ei edelleenkään edes halua lopettaa tupakointia. Tupakattomuustyö ei siis ole lopussa, ns. toinen aalto on vielä edessä.

Suomessa suurin osa tupakoijista on nk. heavy- tai medium-tupakoijia, joiden tupakointihistoria on pitkä ja savukkeiden käyttö runsasta. Heille tupakasta irti pääseminen on todellinen, vaikea haaste. Heidän tavoittamisensa on tupakoimattomuusviestinnän suuri haaste, kun tavoitetilana on savuton Suomi vuonna 2040.

Savuttomuuden toinen aalto -infon asiantuntija on Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen tutkija Patrick Sandström . Tupakan selättänyt Anne Harju on mukana tilaisuudessa haastatteluita varten. Tilaisuuden järjestää Johnson & Johnson Consumer Nordic.

Ohjelma

Tervetuloa! Alkavan infosarjan, asiantuntijoiden ja puheenvuorojen esittely. Nina Alivirta.

Suomen savuttomuuden tila – tutkija Patrick Sandström, THL

- Tilastokatsaus: Suomalaiset ja tupakka, suomalaisen tupakoitsijan profiili

- Uusi tupakkalainsäädäntö

- Miten tavoittaa loput tupakoitsijat, eli kuinka vuoden 2040 tavoitteeseen päästään?

Vierotuksen apuvälineet ja tukiohjelmat – asiantuntija Kirsti Otterström, Johnson & Johnson Consumer Nordic

- Nikotiinikorvaushoidot 2010

- Tukiohjelmien abc

Sana on vapaa!

TERVETULOA!

Ilmoittautumiset:

Nina Alivirta
nina.alivirta@pilgrim.fi , puh: 040 589 7752

Yrityksestä

Pilgrim Oy on vuonna 1995 perustettu toimialasitoutumaton yritysviestinnän asiantuntijaorganisaatio. Yhtiö on Darwin Oy:n osakkuusyritys, ja se tarjoaa asiakkailleen viestinnän kokonaistoimituksia joustavasti ja tehokkaasti. Pilgrimin toimisto sijaitsee Helsingissä Tehtaankadulla. Pilgrimillä on pitkäaikainen kokemus kaikilta yritysviestinnän ydinalueilta (mm. viestinnän strateginen suunnittelu, mediaviestintä ja -suhteet, viestinnän konsultointi ja koulutus sekä asiakasjulkaisut). Yhtiöllä on viestinnän erikoisosaamista usealta eri toimialalta ja viestinnän osa-alueelta (mm. kriisiviestintä, elokuvaviestintä ja sponsorihankinta).