Starbucks tuo Starbucks Corner Cafén Suomeen

Starbucks tuo uuden kahvikokemuksen työpaikalle

Suomi, 27.11.2013 – Starbucks Coffee Company (NASDAQ: SBUX) Ilmoitti tänään laajentavansa työpaikkakahvitarjontaansa Suomeen. Starbucks tuo Starbucks Corner Cafén nyt ensimmäistä kertaa saataville Suomen markkinoille yhteistyössä Euroopan suurimman palveluautomaattiyritys Selectan kanssa. Suomen kahviautomaattimarkkinat ovat tällä hetkellä noin 50 miljoonan euron arvoiset. Lanseeraus seuraa kauan odotetun Starbucks kahvilan avajaisia Stockmannin akateemisessa kirjakaupassa aiemmin tässä kuussa. Starbucks Corner Cafén ottaa ensimmäisenä käyttöön noin 4000 henkilöä työllistävä Sonera.

Starbucks Corner Café on premium kahvikonsepti joka voidaan asentaa toimistoihin ja työtiloihin ja joka tarjoaa valikoiman korkealaatuisia kuumia juomia, mukaan lukien espressopohjaiset juomat, Chai Tea Latte-, kaakao ja teejuomat. Espressopohjaiset juomat valmistetaan samasta  korkealaatuisesta 100%  Reilun kaupan sertifioidusta  espressosta,  jota käytetään myös Starbucksin kahviloissa. Starbucks Corner Café -konsepti on suunniteltu muuttamaan tapa, jolla ihmiset kokevat kahvihetken ja tarjoamaan miellyttävä tauko työpäivään.

—  “Starbucksilla näemme tämän laajennuksen Suomessa hienona tilaisuutena parantaa kahvikokemusta työpaikoilla ja mahdollistaa yrityksille erinomaisen kahvin tarjoamisen työntekijöilleen. Starbucks Corner Café tuo muotoilunsa ja tuotevalikoimansa avulla kahviloidemme hengen toimistoon. Starbucks Corner Café –tarjonnan laajentaminen on osa sitoumustamme tarjota kaikkein korkealaatuisinta kahvia ja Starbucks-kokemus paitsi kaupunkien keskustassa myös siellä, missä asiakkaamme asuvat, työskentelevät tai matkustavat”, toteaa Starbucksin Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan business development –osaston varatoimitusjohtaja Matt Sikes.

— “Olemme todella innostuneita siitä, että pystymme tarjoamaan suomalaisille yrityksille tämän premium kahvikonseptin Meidän asiantuntemuksemme espressolaitteista ja aidon maidon käyttäminen takaavat poikkeuksellisen maukkaat juomat joka päivä. Olemme tyytyväisiä, että voimme tarjota laajan valikoiman korkealaatuisia Starbucks-juomia Cappucinosta Chai Tea Latteen”, Selectan Suomen toimitusjohtaja Göran Weber kommentoi yhteistyötä Starbucksin kanssa.

Starbucks Corner Café -konsepti luo toimistoon aidon Starbucks-kahvilan tunnelmaa . Siihen kuuluu esimerkiksi Starbucksin 40 vuoden historiaa ja kahvinvalmistuskokemusta korostava  kuva ensimmäisestä Starbucks-kahvilasta Seattlen Pike Place Market –torilla.  Starbucks Corner Café tarjoaa asiakkaille uusimman espresson valmistukseen käytetyn laitteiston sekä mahdollisuuden valmistaa juomat oman maun mukaan. Koska Starbucks Corner Café on itsepalvelukonsepti ja se  koostuu osista, se on helppo sovittaa erilaisiin toimistotiloihin.

— “Olemme iloisia siitä, että olemme ensimmäinen yritys Suomessa, joka ottaa käyttöön Starbucks Corner Cafén. Olemme sitoutuneet tarjoamaan työntekijöillemme parhaan mahdollisen työympäristön ja meillä ymmärretään, että heidän tyytyväisyytensä auttaa tekemään yrityksestämme menestyvän. Starbucks Corner Café tarjoaa  työntekijöillemme hyvänmakuista ja laadukasta Starbucks-kahvia nopeasti ja helposti. Tiimimme on ollut siihen todella tyytyväinen”, kertoo Soneran toimistokiinteistöistä ja käyttäjäpalveluista vastaava Risto Huostila.

Lisätietoa Starbucks Corner Cafésta löydät seuraavasta osoitteesta: http://www.selecta.fi/starbucks-corner-cafe/

Starbucks
Starbucks on jo vuodesta 1971 sitoutunut toimimaan eettisesti hankkiessaan ja paahtaessaan maailman parasta arabica-kahvia. Nykyään yhtiö on maailman johtava erikoiskahvien paahtaja ja jälleenmyyjä, jolla on kahviloita ympäri maailmaa. Pitkäjänteinen sitoutuminen parhaan mahdollisen laadun tavoitteluun on avain ainutlaatuisen Starbucks-kokemuksen tuottamiseen jokaisen kahvikupillisen kautta. Jaa kokemus vierailemalla kahviloissamme tai sivuillamme osoitteessa www.starbucks.com .

Selecta
Vuonna 1957 perustettu Selecta on Euroopan suurin palveluautomaattiyritys ja sillä on yli 700 miljoonan euron vuotuinen liikevaihto. Tarjoamme ruokaa, välipaloja ja juomia yli kuudelle miljoonalle kuluttajalle joka päivä, olivatpa he sitten töissä tai tien päällä. Meillä on yli 150.000 automaattia 22 maassa ja työllistämme 5.000 ihmistä. Tarjoamme palveluitamme kaikille toimialoille toimistoista sairaaloihin, koulutuslaitoksiin, rautatie-, metro- ja lentoasemille sekä kioskeihin ja huoltoasemille. Lisätietoa Selectasta löydät sivuiltamme osoitteessa www.selecta.fi. Lisätietoa yhteistyöstämme Starbucksin kanssa löydät täältä:  http://www.selecta.fi/starbucks-corner-cafe/ .

Olli Ollila
Pilgrim Oy