SUOMALAINEN TEKNOLOGIAYRITYS POWERNET OY SAA KAUKO SUHOSESTA UUDEN TOIMITUSJOHTAJAN 1.4.2009 ALKAEN

Teholähteisiin erikoistuneen Powernet Oy:n toimitusjohtajaksi on 1.4.2009 alkaen nimitetty DI Kauko Suhonen. Suhonen on aiemmin työskennellyt mm. Selmic Oy:n ja Buscom Oy:n toimitusjohtajana. Hän tuli Powernetiin tammikuussa 2009 varatoimitusjohtajaksi.

Powernet on suomalainen teholähteiden, inverttereiden ja tehonsyöttöjärjestelmien suunnitteluun ja valmistukseen erikoistunut yritys. Se perustettiin vuonna 1992. Powernetin tärkeimpiä asiakassegmenttejä ovat mm. uusiutuvan energian sovellukset, kulkuneuvosovellukset ja teollisuuden erikoissovellukset. Nyt tähtäimessä on voimakas kasvu etenkin kansainvälisillä markkinoilla.
”Haluamme vuonna 2012 olla Euroopan paras vaativien asiakaskohtaisten teholähteiden toimittaja kokoluokassamme”, visioi uusi toimitusjohtaja Kauko Suhonen. ”Powernetissä on vahva teknologia- ja osaamisperusta, jonka päälle rakennamme voimakkaan kasvustrategian.”

Powernetin aiempi tj. Jouni Pasanen, yksi yhtiön perustajista, jatkaa strategiatyötä aktiiviroolissa hallituksen jäsenenä.

Powernetin hallituksen puheenjohtaja Paul-Erik Sjöman toteaa: ”Jouni Pasanen hallituksessa varmistaa omalta osaltaan hyvän perinteen jatkumista. Hän siis kehittää yhtiötä edelleen. Kokeneen liikkeenjohtajan Kauko Suhosen johdolla yhtiötä rakennetaan hyvässä kasvuvauhdissa entistäkin kansainvälisemmin. ”

Powernetin hallituksen puheenjohtaja Paul-Erik Sjöman p. +358 400 508 243,
paul-erik.sjoman@onninen.com
Powernetin toimitusjohtaja Kauko Suhonen p. +358 40 5119 256, kauko.suhonen@powernet.fi

Powernet Oy
Powernet on suomalainen teholähteisiin erikoistunut yritys, joka panostaa tuotekehitykseen. Powernetin vahvuudet ovat mm. energiatehokkuudessa ja vaativissa asiakaskohtaisissa teholähderatkaisuissa.
Powernet työllistää yli 90 henkilöä. Yrityksen kotipaikka on Äänekoskella, jossa Powernetillä on tuotanto, huolto, talous ja hallinto. Markkinointi ja tuotekehitys ovat Vantaan Koivuhaassa. Äänekosken tehtaan lisäksi Powernetillä on sopimusvalmistajia volyymituotteille Suomen rajojen ulkopuolella.
Powernetin toiminta perustuu teholähdeasiantuntemukseen, erinomaiseen kokonaislaatuun, kilpailukykyyn sekä kannattavuuteen. Kumppanuus Powernetin kanssa takaa osaltaan asiakkaiden menestyksen omalla ydinosaamisalueellaan.