Uusi hoitomenetelmä tuo toivoa kipupotilaalle ja hoitaa kipukohtaa tehokkaasti ilman sivuvaikutuksia

Kivun kokeminen on yksilöllistä, mutta yleisimmin hermovauriokipua kuvaillaan pistäväksi, polttavaksi, murskaavaksi, leikkaavaksi, viiltäväksi, tykyttäväksi, jäiseksi tai turruttavaksi. Hermovauriokipua hoidetaan lääkkeillä, joiden käyttöä monilla potilailla rajoittavat haittaoireet, esim. väsymys tai huimaus.

Neuropaattinen kipu eli hermovauriokipu tarkoittaa kiputilaa, jonka syynä on vaurio kipuradassa. Hermovauriokipu voi syntyä esimerkiksi leikkauksen tai vaikkapa vyöruusun jälkiseurauksena. Hermovauriokipu jaetaan ääreishermostoperäiseen (perifeeriseen) ja keskushermostoperäiseen (sentraaliseen) kipuun kipuradan vauriokohdan mukaan.

Hermovauriokipu voi hallita elämää tai vaikuttaa siihen rajoittavasti monin eri tavoin.
Kivun voimakkuudesta ja sijainnista riippuen hermovauriokipu voi vaikuttaa työntekoon sekä sosiaaliseen ja henkilökohtaiseen elämään. Hermovauriokipua, joka on kestänyt yli kolme kuukautta, kutsutaan krooniseksi. Valtaosalla potilaista hermovauriokipu kestää vuosia, jopa loppuelämän.

Toimituksesi edustaja on tervetullut perifeeristä hermovauriokipua ja sen uutta, kipualueelle paikallisesti käytettävää hoitomuotoa käsittelevään aamiaistilaisuuteen:

Tiistaina 8.11.2011

Klo 10.00 - 12.00

Ravintola Töölönrantaan

Osoitteessa Helsinginkatu 56, HKI

Ohjelma:

-         Perifeerinen n europaattinen kipu ja sen hoito – dosentti, ylilääkäri Maija Haanpää

-         Hermovauriokivun paikallishoidolla parempaa elämänlaatua – potilaan kertomana

-         Keskustelua

Ilmoittautumiset:

Nina Alivirta
nina.alivirta@pilgrim.fi

Yrityksestä

Pilgrim Oy on vuonna 1995 perustettu toimialasitoutumaton yritysviestinnän asiantuntijaorganisaatio. Yhtiö on Darwin Oy:n osakkuusyritys, ja se tarjoaa asiakkailleen viestinnän kokonaistoimituksia joustavasti ja tehokkaasti. Pilgrimin toimisto sijaitsee Helsingissä Tehtaankadulla. Pilgrimillä on pitkäaikainen kokemus kaikilta yritysviestinnän ydinalueilta (mm. viestinnän strateginen suunnittelu, mediaviestintä ja -suhteet, viestinnän konsultointi ja koulutus sekä asiakasjulkaisut). Yhtiöllä on viestinnän erikoisosaamista usealta eri toimialalta ja viestinnän osa-alueelta (mm. kriisiviestintä, elokuvaviestintä ja sponsorihankinta).