Huippumuusikot esiintyvät tyttöjen hyväksi Haaveille siivet -konsertissa

Lastenoikeusjärjestö Plan International Suomen ja taiteilijahanke Wings to Flyn yhteistyö huipentuu naistenpäivän hyväntekeväisyyskonserttiin 8.3. Savoy-teatterissa. Osa konsertista nähdään TV1:llä 9.3.

Haaveille siivet -konsertti tuo Savoy-teatterin lavalle joukon suomalaisten rakastamia muusikkoja, jotka esiintyvät ilmaiseksi tyttöjen ja naisten kohtaamaa väkivaltaa vastaan. Konsertin tuotto ohjautuu Plan Internationalin kautta kehitysmaiden tyttöjen suojeluun ja koulutukseen.

Konsertissa esiintyvät muun muassa Katriina Honkanen, Anssi Kela, Olavi Uusivirta, Maija Vilkkumaa, Irina, Jussu Pöyhönen, Yona sekä Philomela-kuoro ja Wings to Fly Orchestra. Tapahtuman juontaa Arman Alizad, ja valokuvaaja Meeri Koutaniemi nähdään poikkeuksellisesti tanssijana Reija Wäreen koreografiassa.

Naistenpäivänä 2015 käynnistyneen Wings to Fly -kampanjan nimi tulee muusikko ja teatterintekijä Katriina Honkasen säveltämästä ja sanoittamasta kappaleesta, jonka hän kirjoitti nähtyään Meeri Koutaniemen kuvareportaasin kenialaisten tyttöjen sukuelinten silpomisesta.

Honkanen on kerännyt mukaan hyväntekeväisyyshankkeeseen laajan joukon eri alojen taiteilijoita, jotka ovat halunneet antaa panoksensa tyttöjen suojelun hyväksi. Vuoden aikana eri puolilla Suomea on nähty musiikki- ja tanssiteoksia, näyttelyitä, teatteri- ja sirkusesityksiä ja videoita, jotka ovat tukeneet Wings to Fly -hanketta. Päätöskonsertti Savoy-teatterissa on hankkeen loppuhuipentuma.

Yle televisioi konsertin, jonka ensimmäinen puoliaika nähdään TV1:llä ja toinen puoliaika Yle Areenalla. Konsertissa ja ohjelmissa nähdään myös lyhyitä tositarinoita Planin työstä Intiassa tyttöjen koulutuksen ja suojelun edistämiseksi. Konsertin ja ohjelmien aikana kerätään lahjoituksia Planin työhön.

Haaveille siivet -konsertti ti 8.3.2016 klo 19 Savoy-teatterissa, Kasarmikatu 46, Helsinki. Liput 32,50/16 € Lippupalvelusta 19.12.2015 alkaen, lippupalvelu.fi.

Haaveille siivet -konsertti Yle TV1:llä ke 9.3.2016 klo 22–23.

Aiheeseen liittyviä kuvia Planin työstä median käyttöön: https://www.dropbox.com/sh/n1qgdao85ps1g1n/AAAdAuVwNi5zpjaFyRyA2Qsea?dl=0

Katriina Honkanen, Wings to Fly -hankkeen pääkoordinaattori, p. 040 520 6405, katriina.honkanen@kolumbus.fi

Iida Riekko, viestinnän suunnittelija, Plan International Suomi, p. 040 825 0252, iida.riekko@plan.fi

Plan International on yksi maailman suurimmista ja vanhimmista lastenoikeusjärjestöistä. Uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumaton Plan parantaa kehitysmaiden lasten elämää ja suojelua 70 maassa. plan.fi