Tervetuloa tapaamaan mielenkiintoisia asiantuntijoita ja artisteja tyttöjen päivänä 11.10.

Lastenoikeusjärjestö Plan International juhlii tiistaina 11.10. näyttävästi kansainvälistä tyttöjen päivää. Päivän tarkoitus on nostaa esiin tyttöjen huonoa asemaa ja myös onnistumisia tasa-arvon toteutumisessa. YK hyväksyi tyttöjen päivän kalenteriinsa Planin aloitteesta, ja sitä vietettiin ensimmäistä kertaa vuonna 2012.

Toivotamme median edustajat lämpimästi tervetulleiksi monipuolisiin tyttöjen päivän tapahtumiimme:

Tyttöjen päivän aamiaistilaisuus Sanomatalossa (Mannerheiminaukio 3, Helsinki) tiistaina 11.10. klo 8.30–10.15.

Tilaisuudessa avaamme lastenoikeusjärjestö Plan Internationalin ja UNFPA:n #childmothers-näyttelyn, joka kertoo alle 15-vuotiaiden äitien elämästä eri puolilla maailmaa, ja julkistamme tyttöjen asemaa luotaavan raportin Näkymättömät näkyviin. Aamiaisen aikana kuullaan kehitysministeri Kai Mykkäsen, UNFPA:n Pohjoismaiden-johtajan Pernille Fengerin ja Orionin toimitusjohtajan Timo Lappalaisen puheenvuorot. Tilaisuuden juontaa tuottaja ja toimittaja Arman Alizad yhdessä Planin lastenhallituksen kanssa. Paikalla ovat myös mm. Plan International Suomen pääsihteeri Ossi Heinänen ja professori Helena Ranta.

Keskustelutilaisuus #tyttöjenpuolella kauppakeskus Forumin 3. kerroksessa tiistaina 11.10. klo 15–16.

Kuvajournalisti Meeri Koutaniemi, professori Helena Ranta, laulaja Sanni ja luovuusguru Saku Tuominen keskustelevat Arman Alizadin johdolla maailman tyttöjen kohtaamista epäkohdista sekä ratkaisuista tyttöjen oikeuksien toteutumiseksi.

Tervetuloa!

Lue lisää muista tyttöjen päivän tapahtumista

Lue lisää tyttöjen päivästä

Lisätiedot ja ilmoittautumiset:

Iida Riekko, Plan International Suomen viestinnän suunnittelija, iida.riekko@plan.fi, 040 825 0252

Plan International on yksi maailman suurimmista ja vanhimmista lastenoikeusjärjestöistä. Uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumaton Plan parantaa kehitysmaiden lasten, erityisesti tyttöjen, elämää ja suojelua 70 maassa. plan.fi