Tuula Kalliosta Plan International Suomen hallituksen uusi puheenjohtaja

Lastenoikeusjärjestö Plan International Suomen hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi on valittu toimitusjohtaja Tuula Kallio.

Kallio on Suomen suurimman mediatoimisto Dagmar Oy:n toimitusjohtaja. Hänet tunnetaan innovatiivisena, vastuullisuutta ja tuloksellisuutta korostavana sekä omaa toimialaansa kehittävänä johtajana.

Kallio tuntee Plan Internationalin toiminnan hyvin, sillä hän on toiminut Plan International Suomen hallituksen jäsenenä vuodesta 2011 asti.

– Suomalaisilla on suuri halu auttaa, jotta lasten oikeudet toteutuvat kaikkialla maailmassa. Planin avulla voimme vaikuttaa miljoonien lasten elämään, onpa kyse pakolaislapsista tai tyttöjen turvallisesta koulunkäynnistä. Planin toimintamalli yhdessä paikallisten yhteisöjen kanssa tuottaa pysyviä parannuksia lasten elämään ja innostaa meitä kaikkia Planin toiminnassa mukana olevia, Tuula Kallio sanoo.

Kallio aloittaa puheenjohtajana joulukuun alussa, jolloin hallituksen edellinen puheenjohtaja Gunvor Kronman lopettaa tehtävässä. Kronman jatkaa kuitenkin kansainvälisen Planin varapuheenjohtajana.

– On ollut ilo seurata Planin kasvua ja vahvistumista sekä Suomessa että maailmalla. Tuntuu hyvältä jättää puheenjohtajuus tässä kohtaa hyviin käsiin. Tällaisina aikoina Planin kaltaista toimijaa tarvitaan todella paljon, Kronman toteaa.

toimitusjohtaja Tuula Kallio, p. 040 530 1900, tuula.kallio@dagmar.fi

toimitusjohtaja Gunvor Kronman, p. 09 4350 2400, gunvor.kronman@hanaholmen.fi

Plan on yksi maailman suurimmista ja vanhimmista lastenoikeusjärjestöistä. Uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumaton Plan parantaa kehitysmaiden lasten elämää ja suojelua 70 maassa. plan.fi