Planmeca 4D™ Jaw Motion on tehokas työkalu alaleuan liikkeen seurantaan

Planmeca laajentaa kattavaa tuotevalikoimaansa edistyneellä leuan liikkeen seurantajärjestelmällä. Planmeca 4D™ Jaw Motion mahdollistaa alaleuan reaaliaikaisen 3D-visualisoinnin ja tarjoaa liikkeistä myös yksityiskohtaista mitattua tietoa. Järjestelmä tulee saataville Planmeca ProMax® 3D Mid- ja Planmeca ProMax® 3D Max -röntgenlaitteisiin.

Planmeca 4D™ Jaw Motion on ainoa KKTT-integroitu 3D-menetelmä leuan liikkeiden seurantaan, tallennukseen, visualisointiin sekä analysointiin. Järjestelmä seuraa leuan liikkeitä Planmeca ProMax® 3D Mid- ja Planmeca ProMax® 3D Max -röntgenlaitteiden Planmeca ProFace® -kameraominaisuudella – liikkeet näkyvät reaaliaikaisesti kolmiulotteisessa KKTT-kuvassa. Järjestelmä ei tarvitse muita laitteita toimiakseen. Välittömästi Planmeca Romexis® -kuvantamisohjelmassa näkyvät 3D-visualisoinnit ovat arvokas tuki diagnosoinnissa. Kaikki data on mahdollista tallentaa myöhempää käyttöä ja analysointia varten.

Planmeca 4D Jaw Motionin avulla voi mitata ja tallentaa yhden tai useamman kohdepisteen liikeradan 3D-kuvassa. Purenta-analyysiä varten voi digitaalisen hammasmallin puolestaan asettaa linjaan KKTT-kuvan kanssa. Kaikki liike- ja mittaustiedot on mahdollista viedä kolmannen osapuolen ohjelmiin jatkoanalysointia tai hoitosuunnittelua varten XML- tai CSV-formaatissa.

”Planmeca 4D Jaw Motion tarjoaa käyttäjille erittäin arvokasta kvantitatiivista tietoa alaleuan liikkeistä, kuten myös muuta informaatiota, jota ei tavallisissa KKTT-tutkimuksissa ole mahdollista saada”, toteaa Planmecan digitaalituotteiden johtaja Helianna Puhlin-Nurminen.

Planmeca 4D Jaw Motion -menetelmää voi hyödyntää purentaelinten toimintahäiriöiden (TMD) toteamiseen, alaleuan liikkeiden analysointiin ja artikulaattoreiden ohjelmointiin sekä leikkausten valmisteluiden ja postoperatiivisten hoitojen tukena.

Ota yhteyttä ja kysy lisää
Helianna Puhlin-Nurminen, Vice President
Digital Imaging and Applications division, Planmeca Oy
Puh. 358 20 7795 731
helianna.puhlin@planmeca.com

Planmeca Oy on yksi maailman johtavista hammashoitolaitteiden valmistajista, jonka tuotteita myydään yli 120 eri maassa. Yhtiön tuotevalikoimiin kuuluu digitaalisia hammashoitokoneita, korkealaatuisia 2D- ja 3D-kuvantamislaitteita sekä kattavia ohjelmisto- ja CAD/CAM-ratkaisuja.  Yhtiön pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Planmeca on alansa suurin yksityisomistuksessa oleva yritys, ja se on tunnettu uraauurtavasta tuotekehityksestään ja muotoilustaan.
Planmeca Oy on terveysteknologian alalla toimivan Planmeca Groupin emoyhtiö. Yhtiöryhmän liikevaihto on noin 740 miljoonaa euroa (2014), ja se työllistää lähes 2 700 henkilöä ympäri maailmaa.