Planmeca julkistaa uuden 3D-tulostimen

Planmeca laajentaa tuotevalikoimaansa 3D-tulostimella. Uuden Planmeca Creo tulostimen avulla hammaslaboratoriot ja hammasklinikat voivat kehittää ja kasvattaa liiketoimintaansa.

Planmeca Creo on tehokas 3D-tulostin, joka mahdollistaa hammasmallien, purentakiskojen ja leikkausohjureiden laadukkaan valmistuksen. Lähitulevaisuudessa tulostimen käyttösovellukset laajenevat myös muihin äärimmäistä tarkkuutta vaativiin hammashoitovälineisiin, kuten väliaikaisiin paikkoihin ja ortodonttisiin malleihin.

”3D-tulostus on kasvava tulevaisuuden ala, joka auttaa hammaslaboratorioita ja klinikoita laajentamaan tuotantokapasiteettiaan ja tehostamaan toimintaansa”, toteaa Jukka Kanerva, Planmecan hoitokone- ja CAD/CAM-divisioonan johtaja.

Planmeca Creo tulostin käyttää DLP-tekniikkaa (Digital Light Processing), joka mahdollistaa esineiden valmistamisen UV-valolla kovetettavasta hartsista. 3D-tulostimelle on oma ohjelmistonsa, joka toimitetaan tulostimen mukana.

”Uskomme, että 3D-tulostuksen rooli hammaslääketieteessä on kasvamassa hyvin merkittäväksi. Tuskin maltamme odottaa, että asiakkaamme pääsevät kokemaan Planmeca Creon edut”, Kanerva lisää.

Uuden Planmeca Creo 3D-tulostimen ennakkotilauksia otetaan jo vastaan. Toimitukset käynnistyvät arvion mukaan kesäkuussa.

Jukka Kanerva, Vice President
Dental care units & CAD/CAM division, Planmeca Oy
Sähköposti: jukka.kanerva@planmeca.com

Planmeca Oy on yksi maailman johtavista hammashoitolaitteiden valmistajista, jonka tuotteita myydään yli 120 eri maassa. Yhtiön tuotevalikoimiin kuuluu digitaalisia hammashoitokoneita, korkealaatuisia 2D- ja 3D-kuvantamislaitteita sekä kattavia ohjelmisto- ja CAD/CAM-ratkaisuja.  Yhtiön pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Planmeca on alansa suurin yksityisomistuksessa oleva yritys, ja se on tunnettu uraauurtavasta tuotekehityksestään ja muotoilustaan.
Planmeca Oy on terveysteknologian alalla toimivan Planmeca Groupin emoyhtiö. Yhtiöryhmän liikevaihto on noin 734 miljoonaa euroa (2015), ja se työllistää 2 700 henkilöä ympäri maailmaa.

Yrityksestä

Better care through innovation Planmeca Group on terveysteknologian alalla toimiva yritysryhmä. Suunnittelemme ja valmistamme innovatiivisia korkean teknologian hammashoitokoneita, CAD/CAM-ratkaisuja, 2D- ja 3D-röntgenlaitteita, ohjelmistoratkaisuja, mammografialaitteita sekä hammashoidon instrumentteja. Yhtiöryhmän liikevaihto on noin 740 miljoonaa euroa (2014), ja se työllistää lähes 2 700 henkilöä ympäri maailmaa. Yhtiöryhmän pääkonttori sekä tuotteiden suunnittelu- ja valmistustoiminnot sijaitsevat Helsingin Herttoniemessä. 98 % tuotteistamme menee vientiin yli 120 maahan. www.planmeca.com