Planmeca ProMax® 3D Plus on Planmeca ProMax® 3D -röntgenlaiteperheen uusi jäsen

Planmeca esittelee arvostetun Planmeca ProMax® 3D -tuoteperheen uutuustuotteen. Planmeca ProMax® 3D Plus tarjoaa laajan valikoiman 3D-kuvia perinteisten 2D-panoraamakuvien, ekstraoraalisten purusiivekekuvien ja kallokuvien lisäksi.

Planmeca ProMax® 3D Plus tarjoaa käyttäjälle laajan valikoiman volyymikokoja 3D-kuvausta varten. Volyymikokoja on saatavana välillä 34 x 42 mm – 140 x 90 mm. Laaja valikoima mahdollistaa kuvausalueen optimoinnin diagnostisen tarpeen mukaan – ja noudattaa aina hammashoidon parhaita käytäntöjä ja säteilyn minimointia koskevaa ALARA-periaatetta (As Low As Reasonably Achievable – Niin matala kuin mahdollista).

Uusi laite tarjoaa myös ainutlaatuisen kolmen 3D-datan yhdistelmän. Käyttäjä voi ottaa potilaasta KKTT-kuvan, 3D-kasvokuvan ja 3D-mallin (skannattu jäljennös tai kipsimalli), jotka yhdistetään samassa ohjelmistossa. Tuloksena syntyy virtuaalipotilas erilaisia kliinisiä tarpeita varten. Planmeca tuo ensimmäisenä markkinoille tämän konseptin, joka on saatavana kaikkiin Planmecan 3D-laitteisiin.

Lisäksi Planmeca ProMax 3D Plus esittelee uudentyyppisen panoraamakuvauksen. Vakiomuotoinen panoraamakuvausohjelma on optimoitu valottamaan vain hampaiden alue, mikä vähentää potilaan annosta. Tarvittaessa leukanivelet voidaan kuvata ohjelmalla, joka säätää leukanivelten kuvauskulman samaan tapaan kuin tavallisissa leukanivelohjelmissa. Koska Planmeca ProMax 3D Plus on todellinen monitoimilaite, se tarjoaa myös kallokuvauksen joko skannaamalla tai lyhyen valotuksen kefalostaatilla.

"Planmeca ProMax 3D Plus toteuttaa selkeästi parhaita käytäntöjämme kuvantamisessa. Se parantaa potilaan anatomian visualisointia erilaisia diagnostisia tarpeita varten – ja minimoi samalla säteilyannosta," kertoo Planmeca Oy:n röntgentuotteiden johtaja Timo Müller.

Planmeca ProMax 3D Plus perustuu Planmeca ProMax 3D -teknologiaan. Planmecan 3D-tuoteperheeseen kuuluvat Planmeca ProMax® 3D s, joka on ihanteellinen pienien yksityiskohtien kuvaukseen, Planmeca ProMax® 3D Classic, joka sopii koko leuka-alueen 3D-kuvaukseen, Planmeca ProMax® 3D Mid, joka tarjoaa laajimmat kuvantamismahdollisuudet, sekä Planmeca ProMax® 3D Max, joka tarjoaa useita eri näkymiä yhdestä hampaasta koko hampaiston, leuan ja kasvojen kuvaukseen.

Ota yhteyttä ja kysy lisää
Timo Müller, Vice President
X-ray division, Planmeca Oy
Puh. 358 20 7795 550
timo.muller@planmeca.com

Planmeca Oy on yksi maailman suurimmista hammashoitolaitteiden valmistajista, ja sen tuotteita myydään yli 120 eri maassa. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Yhtiöllä on johtava asema useilla eri hammaslaiteteknologian aloilla ympäri maailman. Se valmistaa digitaalisia hoitokoneita, korkealaatuisia 2D- ja 3D-kuvantamislaitteita ja kattavia ohjelmistoratkaisuja. Planmeca on hammaslääketieteen laitevalmistajana alan suurin yksityisomistuksessa oleva yritys. Sen toiminnalle on ominaista vahva sitoutuminen uraauurtavaan tuotekehitykseen ja suunnitteluun. Planmeca Groupin palveluksessa on yli 2 500 työntekijää, ja vuoden 2013 liikevaihtoennuste on noin 760 miljoonaa euroa.