Planmeca Romexis® Insights tuo toiminnan seurannan hammasklinikoille

Kattava IoT-ratkaisu ensimmäinen laatuaan hammashoitolaitteiden valmistajalta

Suomalainen hammashoitolaitteiden valmistaja Planmeca esittelee uuden tavan tarkastella klinikan toimintaa. Verkkopohjainen Planmeca Romexis® Insights -analytiikkapalvelu tarjoaa klinikoille interaktiiviset ja ajantasaiset raportointinäkymät sekä työkalut toiminnan arviointiin ja suunnitteluun sekä ennakoivaan kunnossapitoon selkeiden käyttötilastojen muodossa.

Pienemmätkin hammashoidon vastaanotot tuottavat suuria määriä tietoa päivittäin. Planmeca Romexis® Insights -palvelu on suunniteltu keräämään tätä tietoa informatiivisiin näkymiin, jotka mahdollistavat klinikan toiminnan seurannan älykkäästi. Nyt ensimmäistä kertaa myös hammasklinikoilla voidaan hyödyntää reaaliaikaista tietoa laitteiden toiminnasta, johon kuuluu lisäksi kattava käyttöhistoria interaktiivisin visuaalisin raportointinäkymin.

”Laitteiden liitettävyydestä ja reaaliaikaisesta käytön seurannasta on tullut arkipäivää monella, IoT-palveluihin enenevästi siirtyvällä teollisuuden alalla”, kertoo Planmecan varatoimitusjohtaja Tuomas Lokki. ”Tuotteisiimme on jo yli vuosikymmenen ajan sisältynyt yhdistettävyys paikallisen verkon välityksellä, ja tätä kokemusta hyödyntäen olemme rakentaneet myös Planmeca Romexis Insights -palvelun. Ensimmäisenä IoT-ratkaisun markkinoille tuovana hammashoitoalan laitevalmistajana haluamme tarjota asiakkaillemme kaikki edellytykset tulevaisuuden haasteiden kohtaamiseen kasvavan kilpailun alalla.”

Planmeca Romexis Insights tarjoaa laajan valikoiman analytiikkatyökaluja laitteiden käytön, kehityssuuntien ja tyypillisyyksien seurantaan pitkällä aikavälillä. Palvelun avulla voi mm. seurata laitteiden tilaa, saada hälytyksiä ja seurata potilasmääriä sekä istuma-aikoja potilastuolissa niiden Planmecan hoitokoneiden osalta, joissa on potilaan havaitseva tunnistin. Myös jyrsintä- ja röntgenlaitteiden tilan ja käyttökertojen seuranta on mahdollista.

Palveluun kuuluu lisäksi kattavia liiketoimintatiedon hallintaa ja toiminnan tehokkuutta edistäviä ominaisuuksia:

• Interaktiivinen käyttöliittymä selailtavin graafisin esityksin ja muokattavin aikajanoin
    • Tietoa tyypillisistä käyttötavoista toiminnan optimoimiseksi
    • Yleiskatsauksia hiljaisten ja kiireisten aikojen tunnistamiseksi
    • Vertailuja eri ajanjaksoilta kehityssuuntien havaitsemiseksi
  • Vertailuja laitteiden todellisen käytön ja myyntireskontran välillä
  • Reaaliaikaista tietoa laitteen tilasta ja laitehistoriasta
  • Raportteja useamman vastaanoton yhteiskäyttöasteesta – erityisen hyödyllistä suurille klinikoille ja ketjuille

Planmeca Romexis Insights on avoin järjestelmä ja tukee myös muiden valmistajien tuotteita. Verkkopalveluna sitä voi käyttää millä tahansa tuetulla selaimella, myös älypuhelimessa.

“Planmeca Romexis Insights on jälleen yksi esimerkki Planmecan all-in-one -konseptin toteutuksesta ja lisäksi vahva osoitus monivuotisesta sitoutumisestamme asiakkaidemme menestyksen edistämiseen. Palvelun mahdollistaa pitkälti tuotteidemme tulevaisuuteen suuntautunut suunnittelu, joka toteuttaa huomisen ominaisuudet jo tänään. Jatkaaksemme tällä menestyksen tiellä on meidän jatkossakin pysyttävä askelen edellä muita – yhdessä asiakkaidemme kanssa”, Lokki tiivistää.

Tuomas Lokki, varatoimitusjohtaja
Planmeca Oy
Sähköposti: tuomas.lokki@planmeca.com

Planmeca Oy on yksi maailman johtavista hammashoitolaitteiden valmistajista, jonka tuotteita myydään yli 120 eri maassa. Yhtiön tuotevalikoimiin kuuluu digitaalisia hammashoitokoneita, korkealaatuisia 2D- ja 3D-kuvantamislaitteita sekä kattavia ohjelmisto- ja CAD/CAM-ratkaisuja. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Planmeca on alansa suurin yksityisomistuksessa oleva yritys, ja se on tunnettu uraauurtavasta tuotekehityksestään ja muotoilustaan. Planmeca Oy on terveysteknologian alalla toimivan Planmeca Groupin emoyhtiö.