Planmecalta uusi analyysityökalu oikomishoidon suunnitteluun

Planmeca Romexis® on lääketieteen ja hammaslääketieteen ammattilaisten käyttämä kattava ohjelmisto 2D- ja 3D-kuvien muodostamiseen, katseluun ja käsittelyyn. Planmeca tuo nyt ohjelmistoon uuden Planmeca Romexis® Cephalometric Analysis -moduulin, joka on suunniteltu helpottamaan oikomishammaslääkäreiden päivittäistä työtä. Kätevä analyysityökalu tuo merkittäviä etuja oikomishoidon suunnitteluun ja toteuttamiseen.

Kefalometrinen analyysi on kallon mittasuhteiden tutkimus, jota erityisesti oikomishammaslääkärit käyttävät
purennan kehityksen tarkkailuun, diagnosointiin, hoidon suunnitteluun, seurantaan sekä hoitotulosten
arviointiin. Uusi Planmeca Romexis Cephalometric Analysis -moduuli on joustava ja helppokäyttöinen työkalu
kefalometristen analyysien laatimiseen sekä 2D-kallokuvien, kasvokuvien ja hammaskaaren kuvien
päällekkäinasetteluun.

Uudessa analyysimoduulissa rutiininomaisten analyysien laatiminen on nopeaa ja helppoa. Analyysi on
valmis muutamassa minuutissa, ja tulosten tarkastelu ja jakaminen kollegoiden kanssa onnistuu
vaivattomasti. Hoidon seurannassa voidaan hyödyntää hoitoprosessin eri vaiheissa otettujen potilaskuvien
päällekkäinasettelua. Ainutlaatuisen konseptin ansiosta analyysit ja ohjelmisto-ominaisuudet ovat myös
räätälöitävissä käyttäjän omien tarpeiden mukaan.

Kefalometrinen analyysimoduuli on integroitu saumattomasti Planmeca Romexis -ohjelmistoon. Ohjelmiston
muodostettua kuvat kefalometrinen analyysi voidaan aloittaa yhdellä napin painalluksella. Planmeca
iRomexis™ -mobiilisovelluksen ja Planmecan pilvipalvelun avulla kuvien jakaminen ja tulosten tarkastelu on
mahdollista missä päin maailmaa tahansa.

”Uuden Planmeca Romexis Cephalometric Analysis -moduulin ansiosta pystymme palvelemaan
oikomishoitoon erikoistuneita asiakkaitamme entistä paremmin. Samaa järjestelmää käytetään kallokuvien,
KKTT-röntgenkuvien sekä 3D-kasvokuvien oton lisäksi nyt myös kefalometristen analyysien luomiseen,
minkä ansiosta asiakkaamme pystyvät työskentelemään entistä tehokkaammin ja tarjoamaan parempaa
hoitoa potilailleen”, sanoo Planmeca Oy:n digitaalituotteiden johtaja Helianna Puhlin-Nurminen.

Helianna Puhlin-Nurminen, Vice President
Digital Imaging and Applications division
helianna.puhlin@planmeca.com

Planmeca Oy
Vuonna 1971 perustettu Planmeca Oy suunnittelee ja valmistaa korkean teknologian hammashoitolaitteita, kuten
hammashoitoyksiköitä, panoraama- ja intraoraaliröntgenlaitteita ja digitaalikuvantamislaitteita. Planmeca Groupin
emoyhtiö Planmeca Oy on vahvasti sitoutunut tuotetutkimukseen ja -kehitykseen. Yritys on Yhdysvaltain markkinaalueen
johtava hammaskuvantamisen laitevalmistaja ja yksi maailman johtavia hammashoitoalan laitevalmistajia.
Planmeca on alan suurin yksityisomistuksessa oleva yhtiö ja Euroopan kolmanneksi suurin hammashoitolaitteiden
valmistaja. Planmecan tuotannosta 98 prosenttia menee ulkomaanvientiin, yhteensä yli 100 maahan. Vuoden 2012
liikevaihtoennuste yhtiöryhmälle on noin 750 miljoonaa euroa. Yhtiöryhmän palveluksessa on lähes 2 400 työntekijää.