Suomalainen Plandent-ryhmä laajenee Tanskassa

Euroopan toiseksi suurimpaan hammasalan toimittajaketjuun Plandentiin kuuluva tanskalainen Plandent A/S on ostanut toisen hammasalan jakelijan Fiskers Dental Service A/S:n. Plandent A/S on Tanskan markkinajohtaja hammastarvikkeiden, laitteiden ja palveluiden toimittajana. Plandent-ketju on osa suomalaista terveysalan laitteita valmistavaa Planmeca Groupia.

”Tämä on hieno uutinen asiakkaillemme ja vahvistaa asemaamme Tanskan markkinajohtajana. Fiskers on toiminut Planmecan huippulaitteiden jälleenmyyjänä, joten Planmecan tuoteportfolio on jo valmiiksi erittäin tuttu myös Fiskersin asiakkaille. Lisäksi erityisesti Fiskersin kokeneet ja arvostetut huoltoteknikot ovat hieno vahvistus palvelutarjontaamme”, sanoo Berit Nielsen, Tanskan Plandentin toimitusjohtaja.

”Haluamme olla mitä monipuolisin kumppani kaikille hammasalan ammattilaisille ja tarjota heille alan houkuttelevimmat palvelut ja tuotteet. Pitkä kokemuksemme alalta, laaja valikoima johtavia hammasalan brändejä sekä asiakaspalveluosaamisemme auttavat meitä yhdessä Fiskersin kanssa vastaamaan asiakkaidemme tarpeisiin entistäkin paremmin”, Nielsen jatkaa.

Fiskers A/S:n entinen omistaja Bo Teis Blok jatkaa Fiskersin toimitusjohtajana. Yrityksen liikevaihto on noin 4,5 miljoonaa euroa.

Nopeasti kasvava Plandent-liiketoimintaryhmä toimii 13 Euroopan maassa ja on alansa markkinajohtaja monissa maissa. Planmeca Group puolestaan toimii yli 120 maassa ja työllistää noin 2650 henkilöä ympäri maailmaa. Planmeca Groupin odotettu liikevaihto vuonna 2014 on noin 800 miljoonaa euroa.

Tuomas Lokki, Vice President, Planmeca Group
tuomas.lokki@planmeca.com

Plandent Oy ja Planmeca Group

Plandent Oy hallinnoi Plandent-liiketoimintaryhmää, jonka pääkonttori on Helsingin Herttoniemessä ja toimintoja Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Saksassa, Hollannissa, Englannissa, Itävallassa ja Baltian maissa. Plandent-liiketoimintaryhmä kuuluu terveysteknologian alalla toimivaan suomalaiseen Planmeca Groupiin, jonka emoyhtiön, Planmeca Oy:n suunnittelemat ja valmistamat hammashoitokoneet, röntgenlaitteet, ohjelmistotuotteet ja kuvantamisratkaisut edustavat teknologioiltaan ja ominaisuuksiltaan alansa ehdotonta huippua. Planmeca on alan suurin yksityisomistuksessa oleva yhtiö ja Euroopan kolmanneksi suurin hammashoitolaitteiden valmistaja. Planmecan tuotannosta 98 prosenttia menee ulkomaanvientiin, yhteensä yli 100 maahan. Vuoden 2014 liikevaihtoennuste yhtiöryhmälle on noin 800 miljoonaa euroa. Yhtiöryhmän palveluksessa on noin 2 650 työntekijää, joista Helsingin Herttoniemessä yli 900 henkilöä.
www.planmeca.com   www.plandent.fi