Anvia ja HP auttavat yrityksiä siirtymään pilvipalveluihin Suomessa

Suomen ensimmäinen HP CloudAgile -ohjelmakumppani tuo asiakkaille joustavuutta, ketteryyttä ja nopeutta

Hewlett-Packard (HP) kertoo tänään operaattori- ja viestintäpalveluyhtiö Anvian alkavan tarjota asiakkailleen pilviratkaisuja, jotka perustuvat HP CloudSystemin tietoturvallisiin ja yhdistettyihin pilviratkaisuihin. Palvelut toimitetaan Anvian omista konesaleista. Tulevaisuudessakin helposti päivitettävä HP-alusta auttaa suomalaisia yrityksiä nopeuttamaan pilvipalveluihin siirtymistään.

Anvia on ensimmäinen sertifioitu HP-kumppani, joka tuo pilvipalveluiden edut suomalaisille asiakkaille uuden HP CloudAgile Programin kautta. Osallistuessaan CloudAgile-ohjelmaan Anvia voi hyödyntää suoraan HP:n myyntihenkillöstöä Suomessa. Ohjelmaan kuuluu kannusteita, kuten tukea markkinoille menoon, taloudellisia kannustimia ja koulutusta. Anvia voi ohjelman avulla laajentaa palveluvalikoimaansa, nopeuttaa palveluiden lanseerausta ja hankkia uusia asiakkaita.

"Asiakkaat etsivät tällä hetkellä aiempaa ketterämpiä tietotekniikkaratkaisuja, jotka myös maksavat vähemmän. Kumppanilta odotetaan kykyä mukautua asiakkaan liiketoimintatarpeisiin nopeasti", sanoo Anvian vt. toimitusjohtaja Harri Suokko. "Pilvipalvelut ovat olennainen osa liiketoimintaamme ja mahdollistavat asiakaskantamme kasvattamisen myös alueilla, joissa meillä ei ole omaa verkkoa. Haluamme tarjota asiakkaille nopeita, joustavia ja luotettavia it-toimintoja, ja tähän HP:n avoin ja standardoitu pilviratkaisu antaa loistavat ja tehokkaat työkalut."

Anvia auttaa yrityksiä eri puolilla Suomea parantamaan ketteryyttään, nopeuttaan ja joustavuuttaan, kun ne siirtyvät olemassa olevista HP Proliant -korttipalvelimista HP CloudSystem Enterprise -palvelimiin. Ne pohjautuvat yhdentyneeseen it-infrastruktuuriin. Näin Anvialla on käytössään yksi ainoa ympäristö yksityispilvien luomiseen ja hallintaan. Alusta, jota voi kasvattaa yrityksen kasvaessa, nopeuttaa uusien palveluiden toimittamista ja kassavirran saamista. Samalla varmistutaan siitä, että Anvian it-infrastruktuuri on tehokas ja tarpeeksi joustava tulevaisuuden tarpeisiin, kuten SaaS-provisiointiin (Sofware as a Service).

Anvian yhdentynyt pilviratkaisu HP:lta yhdistää HP:n palvelimet, tallennuksen, verkot sekä tietoturvan. Energiatehokkaat laitteistot ja älykkäät järjestelmät alentavat Anvian toiminnan kustannuksia ja omistamisen kokonaiskustannuksia parhaimmillaan 30 prosentilla.

Virtualisoitu HP 3PAR StoreServ -tallennus varmistaa liiketoiminnan jatkuvuuden tarjoamalla sisäänrakennetun kahdennuksen ja katastrofista toipumisen. Tasoihin pohjautuva tallennus varmistaa sen, että kaikkein useimmin käytetty data on nopeasti saatavilla, kun taas harvemmin tarvittava data siirretään automaattisesti alemmille, edullisemmille tasoille. HP 3PAR StoreServ Thin Provisioning on ohjelmisto, joka parantaa kapasiteetin hyödyntämistä. Anvia voi ostaa vain sen levykapasiteetin, jota se tarvitsee ja milloin se sitä tarvitsee.

"Yritykset eivät enää välttämättä rakenna ja hallinnoi omia konesalejaan. Ne pyrkivät luottamaan it-operaationsa Anvian kaltaisten palveluntuottajien hoitoon", sanoo toimitusjohtaja Mika Sarhimaa HP Suomesta. "Olemme sitoutuneet Anvia-yhteistyöhön ja siihen, että Anvian asiakkaat pystyvät vastaamaan pilvipalveluiden tuomiin haasteisiin. Niitä tulee vastaan tietoturvassa, viranomaismääräyksissä ja muissa alueellisissa vaatimuksissa."

Lisätietoja:

Taina Kaitala
Viestintäpäällikkö
HP
taina.kaitala@hp.com

Ludvig Liljequist
Anvia Hosting Oy:n toimitusjohtaja
Anvia
ludvig.liljequist@anvia.fi

HP
Hewlett-Packard (HP) luo ja suunnittelee teknologioita, jotka hyödyttävät ihmisten, yritysten, julkishallinnon ja yhteiskunnan elämää ja toimintaa. Maailman suurimpana teknologiayrityksenä HP pystyy tarjoamaan kokonaisuuden, joka kattaa niin tulostuksen ja henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn kuin ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin järjestelmätkin. Lisätietoja HP:stä (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.com ja www.hp.fi.

Anvia
Anvia on Suomen neljänneksi suurin tietoliikenneoperaattori ja monipuolinen viestintäteknologian asiantuntija. Anvia tarjoaa nykyaikaiset ja korkealaatuiset ratkaisut kuluttajien ja yritysten viestintään, tietohallintoon ja turvallisuuteen yli 130 vuoden kokemuksella. Lisätietoja www.anvia.fi.