Asianajotoimistot Juridia ja Bützow yhdistyvät

Liikejuridiikkaan erikoistuneet Juridia, sen tytäryhtiö Heinonen & Co ja Bützow yhdistyvät. Kyseessä on toimialan historian suurin yritysjärjestely Suomessa.

Uuden yrityksen nimeksi tulee Asianajotoimisto Juridia Bützow Oy. Immateriaalioikeuksien suojaamiseen erikoistunut Heinonen & Co jatkaa Juridia Bützowin omistamana tytäryhtiönä. Yhdistymisen jälkeen konsernissa työskentelee 165 työntekijää, joista 105 on lakimiehiä. Konsernin liikevaihto vuodelle 2013 on arviolta 28 miljoonaa euroa. Syntyvä Juridia Bützow sijoittuu Suomen kuuden suurimman asianajotoimiston joukkoon.

– Teemme toimialan historiaa. Yhdistymisessä syntyy uudenaikainen täyden palvelun asianajotoimisto, jota ohjaa vahva asiakaslähtöisyys. Asiakkaitamme kiinnostavat selkeät ratkaisut juridisiin haasteisiin yhä monimutkaistuvassa maailmassa. Myös palvelujen hinnoilla on aiempaa suurempi merkitys, kertoo Bützowin toimitusjohtaja Harri Tolppanen.

Juridia ja Bützow ovat molemmat kasvuyrityksinä nousseet 20 vuodessa alansa kymmenen suurimman yrityksen ryhmään. Valtaosa yhtiöiden nykyisistä avainhenkilöistä aloitti yrittäjäosakkaina syvimmän laman aikaan 1990-luvun alussa.

Sekä Juridia että Bützow ovat kasvaneet asiakkaidensa mukana. Asiakaskunnassamme vahvan kaikupohjan saanut yrittäjämäinen asenne ja kasvolliset tiimit takaavat jatkossakin parhaan asiakaskokemuksen. Lähivuosina pyrimme jatkamaan toimialan keskiarvoa nopeampaa kasvuamme niin orgaanisesti kuin mahdollisesti yritysjärjestelyinkin. Jatkossa palvelemme koti- ja ulkomaisia asiakkaitamme aiempaa enemmän myös kansainvälisissä juridiikan tarpeissa, sanoo Juridian toimitusjohtaja Kimmo Oila.

Yhdistymisessä myös Heinosen toiminta laajenee Turkuun, Tampereelle, Jyväskylään ja Hämeenlinnaan, joissa Bützow jo toimii. Juridia Bützow tarjoaa näin ainoana asianajotoimistona valtakunnallisesti täydet liikejuridiikan palvelut sekä IPR-palvelut, kuten tavaramerkkien ja mallioikeuksien suojausstrategiat ja rekisteröinnit.

Yhdistyminen on vastaus toimialan murrokseen, jossa asianajotoimistot eriytyvät täyden palvelun juridiikkataloihin ja pienempiin kapeiden erikoisalojen toimistoihin. Juridian ja Bützowin osaaminen sekä palvelut täydentävät hyvin toisiaan, arvioi Harri Tolppanen.

Yrityksen toimitusjohtajana aloittaa Harri Tolppanen. Hallituksen puheenjohtajaksi tulee Kimmo Oila. Uusi yritys aloittaa 1.9.2013.

Harri Tolppanen, toimitusjohtaja, Juridia Bützow, 0400 635 045, harri.tolppanen@butzow.com
Kimmo Oila, hallituksen puheenjohtaja, Juridia Bützow, 050 565 8968, kimmo.oila@juridia.com

Juridia Bützow on liikejuridiikkaan erikoistunut täyden palvelun asianajotoimisto. Yrityksessä työskentelee 165 työntekijää. Yrityksen liikevaihto on noin 28 miljoonaa euroa. Helsingin lisäksi yrityksellä on toimistot Turussa, Tampereella, Hämeenlinnassa ja Jyväskylässä. Juridia Bützowin asiakkaita ovat pörssi- ja pk-yritykset, yksityishenkilöt sekä julkisen sektorin organisaatiot niin Suomessa kuin kansainvälisesti.