Carlson Rezidor Hotel Group –hotelliketju julkisti ensimmäiset Quorvus Collection -hotellinsa

Kolme hotellia Kuwaitissa, Lontoossa ja Edinburghissa liittyvät osaksi Carlson Rezidor Hotel Groupin uutta luksusketjua.

Maailman suurimpiin ja dynaamisimpiin hotelliketjuihin kuuluva Carlson Rezidor Hotel Group on julkistanut ensimmäiset Quorvus Collection -hotellinsa, jotka ovat The May Fair Hotel London, G&V Royal Mile Hotel Edinburgh ja Symphony Style Hotel Kuwait.

Wolfgang M. Neumann, Rezidor Hotel Groupin pääjohtaja ja toimitusjohtaja, julkisti tiedon hotellialan Arabian Hotel Investment Conference -konferenssissa Dubaissa: ”Meillä on ilo saada kolme merkittävää hotellia osaksi uusinta luksusbrändiämme, Quorvus Collection -ketjua. Kullakin näistä hotelleista on oma ainutlaatuinen tyylinsä, luonteensa ja menneisyytensä, mutta niitä yhdistää yksi olennainen tekijä – viiden tähden hotellipalvelu.”

Quorvus Collection on nimetty eteläisen tähtitaivaan Korppi-tähtikuvion mukaan, joka koostuu viidestä kirkkaasta tähdestä. Ketju edustaa luksushotellien uutta sukupolvea, jonka palveluihin on haettu inspiraatiota nykyajan maailmanmatkaajien elämäntyylistä ja tottumuksista. Quorvus Collectionin hotellit ovat historiallisia maamerkkejä, nykyaikaisia lomakohteita, klassisia majataloja ja urbaaneja levähdyspaikkoja – kaikki erilaisia kooltaan, arkkitehtuuriltaan, tunnelmaltaan ja sisustukseltaan mutta yhtä sitoutuneita samaan tinkimättömään palveluajatteluun. Quorvus Collection -ketjun luksusarvo perustuu sen tunnusomaiseen ja tunnistettavaan palveluvalikoimaan. Kokonaisvaltainen Q24-konsepti virkistää sekä mieltä että ruumista keskittyen kuuteen ydinalueeseen: hyvinvointiin, palautumiseen, tyyliin, inspiraatioon, viihteeseen ja tavoitettavuuteen.

Edwardian Group Londonin omistama ja johtama The May Fair Hotel London on ilmeikkään nykysuunnittelun klassikko, jossa pienen hotellin yksilöllisyys yhdistyy suuren mittakaavan hotellipalveluihin. Ympäröivän Mayfairin henki kiteytyy mainiosti esimerkiksi May Fair Bar -hotelliravintolassa, joka on toiminut monien Lontoon hienoimpien seurapiirien kokoontumispaikkana ja jonka valikoimiin kuuluu yli 40 dekadenttia cocktailia, kuten baarin oma May Fair Mojito. Kuningas Yrjö V:n vuonna 1927 käyttöön vihkimällä, legendaarisella The May Fair Hotelilla on hohdokas menneisyys, ja sen 404 tilavaa huonetta ja kaksitoista sviittiä ovat kaupungin mieleenpainuvimpia ja ylellisimpiä. Muodista ja elokuvista tunnettu May Fair Theatre -teatteri edustaa 201-paikkaisine yksityisine esityssaleineen klassista luksusta, kun taas May Fair Spa -kylpylä on ihanan hillitty ja hemmotteleva pakopaikka keskellä kaupunkia. Edwardian Groupin liiketoiminnan kehitysjohtaja Iype Abraham kertoi: ”Lontoon sydämessä sijaitsevan The May Fair Hotel -luksushotellin rakennus on historiallinen, mutta sen sisustus on moderni. On ilo päästä osaksi Quorvus Collection -ketjua, ja aiomme jatkaa vieraidemme hotellikokemuksen parantamista entisestään.”

Kuningas Yrjö IV:n ja kuningatar Viktorian kunniaksi nimetty G&V Royal Mile Hotel Edinburgh kunnioittaa alueen kuninkaallista perintöä. Hotelli sijaitsee kadehdittavalla paikalla Edinburghin sydämessä, George IV Bridgen, Victoria Streetin and The Royal Milen kupeessa. Kaikissa 136 huoneessa ja sviitissä on suunnittelija Rosita Missonin tyylikäs sisustus, joka hyödyntää dynaamisesti eri värejä ja kuvioita. Lisäksi ne on varustettu uusimmalla teknologialla ja nopealla, ilmaisella internetyhteydellä. Hotellin sykkivän sydämen muodostaa palkittu ravintola Cucina, jossa tarjoillaan klassisen italialaisen keittiön inspiroimia ruokia. Fashionista Bar G&V on sekä vierailijoiden että paikallisten silmäätekevien ykköspaikka. Lisäksi G&V Royal Mile Hotel -hotellissa on kolme modernia tapahtumatilaa, yleinen oleskelutila ja upea kaupunkikylpylä.

Kuwaitin Symphony-keskukseen kuuluva Symphony Style Hotel Kuwait sijaitsee Salmiyassa, joka on Kuwaitin kaupungin tärkein shoppailu- ja viihdekeskittymä. 18-kerroksisessa hotellissa on 169 huonetta ja sviittiä, joista avautuvat henkeäsalpaavat näkymät Persianlahdelle. Rosita Missonin suunnittelema rohkea ja kaunis sisustus leikittelee kullan- ja hiekankeltaisella sekä turkoosilla – aavikon ja meren väreillä. Kaikki huoneet on varustettu ajantasaisella huipputekniikalla, kuten nopealla, ilmaisella internetyhteydellä. Symphony Style Hotel Kuwait -hotellissa on kolme tasokasta ravintolaa: Cucinassa tarjoillaan autenttista italialaista ruokaa ja Lunassa arabialaista ruokaa välimerellisin vaikuttein, kun taas Choco Café edustaa aitoa kahvilakulttuuria. Hotellin tasokasta palveluvalikoimaa täydentävät kuusi erinomaisesti varusteltua tapahtumatilaa edustavista kokoussaleista eleganttiin tanssisaliin, ulkoaltaaseen ja elämykselliseen Six Senses Spa -kylpylään.

”Nämä kolme ainutlaatuista hotellia luovat vahvan pohjan Quorvus Collectionin jatkokehitykselle. Edinburghin ja Kuwaitin hotellit liittyvät heti osaksi Quorvus Collection -ketjua, ja The May Fairin on tarkoitus liittyä mukaan myöhemmin kesällä 2014. Suunnitelman mukaan meillä on vuoteen 2020 mennessä toiminnassa ja kehitteillä 20 hotellia ympäri maailman. Mukaan tulee sekä konseptiltaan muunnettuja että vastavalmistuneita kaupunkihotelleja ja -lomakohteita”, Neumann lisäsi. Quorvus Collection on Carlson Rezidor Hotel Group -ketjun uusin brändi, joka on kehitetty luksushotellimarkkinoille. Ketjun kehittämiä ja johtamia brändejä ovat Radisson Blu (erittäin korkeatasoinen), Radisson (korkeatasoinen), Radisson Red (lifestyle select), Park Plaza (korkeatasoinen), Park Inn by Radisson (keskitasoinen) ja Country Inns & Suites (keskitasoinen), jotka toimivat ympäri maailman yli 80 markkinoilla.

Median yhteyshenkilöt lisätietoja varten:
Renu Snehi, Senior Director PR, Brand & Marketing Communication, Renu.Snehi@CarlsonRezidor.com
Christiane Reiter, Senior Director Corporate Communication, Christiane.Reiter@CarlsonRezidor.com