Cinia vahvistuu ostamalla Kilosoft Group Oy:n

Uusi pilviaikakauden yritys Cinia vahvistuu teollisen internetin ja digitaalisten toimintaympäristöjen tarjoajana ostamalla Kilosoft Group Oy:n koko osakekannan. Kauppa toteutuu tammikuussa 2015, jolloin nykyisen Corenetin järjestelmäpalveluiden liiketoiminnot ja Kilosoft muodostavat yhdessä Cinia One Oy:n.

Molempien yhtiöiden asiakkaille palvelut jatkuvat entisellään ja täydentyvät kevään kuluessa uuden osaamisen myötä.

- Kilosoftin pitkän aikavälin tavoitteena on ollut kasvaa nykyiseen verrattuna kooltaan yli kolminkertaiseksi kehittyneiden palveluiden tuottajaksi. Uusi vahva kumppani luo meille mahdollisuuden toteuttaa tavoitteemme huomattavasti nopeammin ja jatkaa toimintamme kasvua, joka vuonna 2014 tulee olemaan liikevaihdon osalta noin 30 prosenttia, toteaa Jyrki Oksanen, Kilosoftin toimitusjohtaja.

Kilosoft on verkonhallintajärjestelmien, ohjelmisto-kehityksen ja laadunvarmistuksen asiantuntijayritys, joka työllistää noin 100 IT-alan ammattilaista.

Järjestelyn tarkoituksena on muodostaa kahdesta vaativiin järjestelmiin ja huipputeknologiaan erikoistuneesta ja toisiaan täydentävästä asiantuntemuksesta kokonaisuus, joka tukee erikoisosaamisellaan suomalaisia ja suomalaislähtöisiä yrityksiä myös mobiileissa ja kansainvälisissä toiminnoissa sekä tekee käytännön toimivia ratkaisuja ja tuottaa niitä palveluna. Tästä kokoonpanosta syntyy vahva ja tasokas IoT-yritys, joka kasvaa ja kansainvälistyy.

- Kilosoftin ja Corenetin voimien yhdistäminen tekee Ciniasta erilaisen teollisen internetin ja digitaalisten toimintaympäristöjen osaajan. Tämä on kahden vahvan liitto, jossa syntyy uusi merkittävä suomalainen palveluiden tarjoaja. Teemme käytännön ratkaisuja kansainväliseen liiketoimintaan muutamilla kohdetoimialoilla sekä vaativissa infraympäristöissä, sanoo Cinia One Oy:n toimitusjohtaja Timo Cavén.

Cinia One on yhdistymisen jälkeen noin 200 henkilön asiantuntijaorganisaatio, joka erikoistuu teollisen internetin, älyliikenteen, tuotekehitys- ja laadunvarmistuspalvelujen sekä prosessien, tietoliikenteen ja tietoturvan hallintapalveluihin. Vaativia asiakkuuksia on lähtötilanteessa noin 80.

Lisätietoja:

Timo Cavén, Corenet Oy, 040 505 7303

Jyrki Oksanen, Kilosoft Group Oy, 045 651 7681

Cinia Group Oy tuottaa järjestelmäpalveluja M2M-mobiilikäytöissä, telematiikan ohjaus- ja hallintatarpeissa, käytettävyyden hallinnassa sekä vaativissa verkko- ja tietoliikennetarpeissa. Samoin Cinia vahvistaa suomalaisen digiteollisuuden perustaa tarjoamalla ratkaisuja ja infran pilvipalveluiden kehittymiseen. Ciniassa on noin 150 ammattilaista. Cinia Group Oy:n omistaa Governia Oy.

Kilosoft Group Oy on vuonna 2002 perustettu vaativaan ohjelmistokehitykseen ja laadunvarmistukseen erikoistunut yksityinen suomalainen ohjelmistotalo. Asiakkaat ovat pääosin teollisuudessa, ICT-sektorilla ja julkisessa hallinnossa. Yritys työllistää noin 100 henkeä Helsingissä, Tampereella ja Jyväskylässä.