Digiumin emoyhtiö QuestBack ja sosiaalisen CRM:n asiantuntija Globalpark yhdistyvät

Yritysten palautteenhallintajärjestelmien (EFM) Euroopan markkinajohtaja QuestBack AS yhdistyy Euroopan sosiaalisen asiakkuudenhallinnan (SCRM) johtavan toimittajan Globalpark AG:n kanssa. Markkinajohtajien yhdistyessä syntyy Euroopan suurin EFM-yritys, joka tarjoaa jatkossa entistäkin kattavampia yritysten palautteenhallintapalveluita.

QuestBack AS:n ja Globalpark AG:n yhdistymisen myötä syntyvän uuden yhtiön yhdistetyn liikevaihdon arvioidaan ylittävän 40 miljoonaa euroa ensimmäisen toimintavuoden aikana. Yrityksestä tulee näin kiistaton johtaja Euroopan EFM-markkinoilla ja yksi maailman suurimmista EFM-ratkaisujen tarjoajista.

QuestBackin kanssa yhdistyvä Globalpark AG on Euroopan suurin paneelien, yhteisöjen ja yritysten palautteenhallintaratkaisujen toimittaja. Sen keihäänkärkituote ja ensimmäinen avaus sosiaalisessa CRM:ssä, Social Insight Connect, on yksi markkinoiden innovatiivisimmista sosiaalisen median palautteenhallinta-alustoista. Analyytikot uskovat, että SCRM:stä tulee yksi toimialan nopeimmin kasvavista segmenteistä.

Yhdistyminen Globalparkin kanssa vahvistaa QuestBackin asemaa ja asiantuntijuutta EFM-markkinoilla. Globalparkin tärkeimpiä ominaisuuksia ovat sen voimakas kehitystä korostava yrityskulttuuri ja innovatiivinen tutkimus- ja tuotekehitysosaaminen. Yhdistymisen myötä QuestBackin nykyiset asiakkaat hyötyvät myös Globalparkin markkinatutkimuksista, sosiaalisen median tuntemuksesta sekä sosiaalisen CRM:n työkaluista ja palveluista. Yhtiöiden tuotevalikoimat täydentävät toisiaan erinomaisesti ja uuden konsernin tuotetarjonta tulee olemaan toimialan vahvin ja monipuolisin.

”Meillä on ilo saada Globalpark osaksi QuestBack-konsernia”, kertoo QuestBackin toimitusjohtaja Ivar Kroghrud. ”Globalpark on tärkeä kansainvälinen toimija, ja sen maineikas tiimi tukee erinomaisesti markkina-asemaamme. Kehitämme nyt tarjontaamme sosiaalisen median ja SCRM:n alueilla Globalparkin asiantuntemuksen avulla. Globalpark tarjoaa käyttöömme myös alustan, joka auttaa meitä parantamaan asemaamme Yhdysvalloissa.”

”Yhdistyminen on meille suuri askel”, sanoo Lorenz Gräf, Globalpark-konsernin toimitusjohtaja ja yksi perustajista. ”Globalparkin teknologia ja innovatiiviset tuotteet muodostavat lyömättömän yhdistelmän yhdessä QuestBackin myynti- ja markkinointiosaamisen ja markkinaposition kanssa. Odotamme innolla, että pääsemme tarjoamaan asiakkaillemme yhä enemmän lisäarvoa ja tukemaan heidän kasvuaan ja menestymistään.”

QuestBack AS

Matti Heikkonen, COO
matti.heikkonen@questback.com

tai

Benita Helistö, viestintäjohtaja
benita.helisto@questback.com

QuestBack AS on Euroopan johtava EFM-palveluiden ja verkkokyselyiden toimittaja, joka tarjoaa verkkopohjaisia palveluita liikesuhteiden kehittämiseen keräämällä, analysoimalla ja seuraamalla yritystoiminnan kannalta keskeisiä tietoja. Asiakkaamme voivat parantaa tulostaan lisäämällä omien asiakkaidensa ja henkilöstönsä tyytyväisyyttä ja sitoutuneisuutta. QuestBack on norjalainen yritys, jolla on toimipisteet yhteensä 17 maassa. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Oslossa. Palvelemme yli 4 000 asiakasta kaikilla sektoreilla ja teollisuudenaloilla.

Globalpark tarjoaa paneeliyhteisö- ja kyselyohjelmistoja, joiden avulla organisaatiot voivat hallita niiden toiminnalle tärkeitä asioita. Keräämällä palautetta ja seuraamalla asiakkaiden, työntekijöiden ja yhteistyökumppaneiden mielipiteitä verkko-, mobiili- ja sosiaalisten kanavien kautta organisaatiot pystyvät tekemään parempia päätöksiä liiketoiminnassaan. Vaikutusvaltaisia kannattajien tunnistaminen ja yhteistyömahdollisuuksien tarjoaminen auttaa organisaatioita kasvattamaan suosiotaan ja laajentaamaan vaikutusalaansa.

Vuonna 1999 perustetun Globalparkin ohjelmistot kehitetään Saksassa ja niitä ovat testanneet maailmanlaajuisesti useat yritykset ja markkinatutkimusinstituutit, mukaan lukien Continental, Daimler, General Mills, GfK, IDG, Nintendo, Sony Music, TNS ja Bosch.