Ensilumi saadaan Helsinkiin marraskuun puolivälissä

Peliyhtiö Unibet uskoo, että lumi verhoaa maan Helsingin Kaisaniemessä vasta marraskuussa. Ensilumi satoi maahan osassa Lappia jo tällä viikolla.

Lunta ei kannata odotella Helsinkiin vielä viikkoihin. Unibetin mukaan ensilumi peittää pääkaupunkiseudun todennäköisimmin vasta marraskuun aikana. Puolen sentin lumikerros kertyy Kaisaniemeen viikolla 47 kertoimella 4,25. Unibetin kertoimet Milloin maata peittää Helsingissä vähintään 0,5 cm lumipeite tänä vuonna? Virallinen lähde: FMI (mitattu Kaisaniemessä) Viikko 41 25,00 Viikko 42 20,00 Viikko 43 15,00 Viikko 44 8,00 Viikko 45 5,50 Viikko 46 4,50 Viikko 47 4,25 Viikko 48 5,00 Viikko 49 7,50 Viikko 50 10,00 Viikko 51 15,00 Viikko 52 20,00 Viikko 53 40,00 Alle 0,5 cm joka viikko 15,00