Esa ”Tiki” Tikkanen: Kärppä ei myy nahkaansa halvalla Lappeenrannassa

Viiden Stanley Cup -sormuksen ylpeä haltija, armoitettu playoff-pelaaja Esa ”Tiki” Tikkanen toimii Unibetin expertvihjaajana jääkiekon SM-liigassa ja NHL:ssä. Tiki uskoo, että Hannu Aravirran opit ovat menneet joulutauon aikana perille, ja keväällä nähdään sisuuntunut Oulun Kärpät. Nousu alkaa tiistaina vierasvoitolla SaiPasta.

HPK–Ässät: Ässät oli kauden ensimmäisen puoliskon suurin yllättäjä vahvoilla esityksillään. Joukkue pelaa nyt ilman nuorten kisoissa olevaa Joel Armiaa. HPK on erittäin vahva kotonaan, ja se ottaa tässä tiukassa taistossa voiton. Ykkönen.

Ilves–Tappara: Ilvekseltä on muun muassa Toni Rajala nuorten Leijonien mukana, ja vastassa kovassa kunnossa joulutauolle lähtenyt Tappara. Uskon tässä paikallistaistelussa Tapparaan, kakkonen.

Jokerit–Blues: Myös Jokereilta on tärkeä mies pois, kun Teemu Pulkkinen on nuorten mukana. Blues oli ennen taukoa kovassa nousussa, ja pelissä on jaossa molemmille tärkeitä pisteitä. Uskon kuitenkin Jokereiden kotiluolan voimaan, laitetaan tähän ykkönen.

KaIPa–HIFK: HIFK on ollut koko kauden todella vahva kotonaan, mutta vieraissa on ailahdellut. KalPalla on ollut loukkaantumishuolia, ja trendi on ollut muutenkin hieman laskusuunnassa. Uskon tässä vierasvoittoon, kakkonen.

Pelicans–Lukko: Pelicans taistelee sarjan häntäpäässä, Lukko ylemmässä keskikastissa. Tiukka vääntö, jossa luotan Lukon nimivahvaan hyökkäykseen ja Mika Norosen maalivahtipeliin. Kakkonen, ja tulosvetoon runsasmaalinen vierasvoitto 2–6.

SaiPa–Kärpät: Kärpät on saanut harjoitella joulutauon Hannu Aravirran johdolla, ja uskon joukkueen sisäistäneen Aran oppeja. Kärpät tulee olemaan vahva joukkue kauden toisella puoliskolla. Jonathan Hedström lähti kotiin, ja tärkeille nuorille annettiin jatkosopimuksia. Joonas Donskoi ja Miikka Salomäki ovat nuorten kisoissa, mutta Kärpät hakee vierasvoiton. Kakkonen.

TPS–JYP: Viime vuoden mestari saa vastaansa alkukauden ykkösen. TPS kärsii pahoista loukkaantumisista, mutta Heikki Leimeen syrjäyttänyt valmentaja Riku-Petteri Lehtonen on saanut puhallettua hyvää henkeä joukkueeseen. JYP on kuitenkin liian vahva, myös ilman Sami Vatasta. Tähänkin kakkonen.

Tikin vinkit:
HPK - Ässät 1
Ilves - Tappara 2
Jokerit - Blues 1
KaIPa - HIFK 2
Pelicans - Lukko 2, tulosveto 2–6.
SaiPa - Kärpät 2
TPS - JYP 2

Unibetin kertoimet
HPK - Ässät 2,10 4,30 2,75
Ilves - Tappara 2,40 4,20 2,40
Jokerit - Blues 1,90 4,40 3,15
KaIPa - HIFK 2,50 4,20 2,30
Pelicans - Lukko 2,60 4,30 2,20
SaiPa - Kärpät 2,70 4,25 2,15
TPS - JYP 3,30 4,40 1,85

Kaikki kertoimet https://fi.unibet.com/betting/

Lisätietoja: Nils Anden, nils.anden@unibet.com

Unibet on vuonna 1997 perustettu online-pelejä tarjoava NASDAQ OMX Nordic Exchange -pörssiin Tukholmassa listattu yhtiö. Unibet on yksi Euroopan suurimmista yksityisistä online-peliyhtiöistä. Se tarjoaa palveluita 27 kielellä osoitteessa www.unibet.com. Tällä hetkellä Unibetillä on yli 4,7 miljoonaa asiakasta yli sadassa maassa. Unibet kuuluu jäsenenä Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestöön (EGBA, European Gaming and Betting Association) ja RGA:han Iso-Britanniassa (Remote Gambling Association). Unibet on G4:n (Global Gaming Guidance Group) sertifioima. Joulukuussa 2007 Unibet hankki omistukseensa Pohjoismaiden markkinoiden suurimman bingo-operaattorin Maria Holdingsin ja huhtikuussa 2008 Skandinavian suurimman toto-yhteisön, Travnetin.

Lisätietoja Unibet Group plc:stä osoitteesta www.unibetgroupplc.com