Gigantin uuden myymälän avajaiset tänään Oulussa

Kodinkoneketju Gigantin Megastore -myymälä avautuu tänään ensimmäistä kertaa asiakkaille Oulussa. Uudistettu Gigantti tarjoaa monipuolisen tuotevalikoiman tyylikkäissä ja aikaisempaa tilavimmissa puitteissa. Oulun myymälä työllistää  tällä hetkellä noin 50 henkilöä ja tulevaisuudessa jopa enemmän.

Avajaispäivänä odotetaan myynniltä kovia lukuja. Gigantin mukaan avajaiset moninkertaistaa myyntiä normaalipäiviin verrattuna ja myymäläkoon arvioidaan kasvattavan myyntiä merkittävästi.

”Meillä on ennennäkemättömiä tarjouksia sekä paljon oheisohjelmaa kaiken ikäisille”, toteaa tavaratalopäällikkö Jarmo Kehusmaa.

Oulun uusi Gigantti edustaa Megastore -kokoa ja siinä on noin 1 000 neliötä enemmän tilaa kuin aikaisemassa liikkeessä. Esillepanoon ja entistä laajempaan valikoimaan on panostettu paljon.

Liikkeessä on useita erityispiirteitä. Meillä on muun muassa Applen uusi esillepano, Samsungin Shop-in-shop ja houkutteleva keittiötarjonta Epoq. Kaikki palvelumme on niputettu helposti yhteen ja brändätty tyylikkääksi. Haluamme säilyttää asemamme alan ykkösenä ja sen täytyy näkyä niin palvelussamme kuin hinnoissa”, kuvailee Kehusmaa.

Gigantti avattiin Oulussa vuonna 2001 ja se oli Suomen kuudes myymälä. Gigantilla on Oulussa hyvä liikepaikka ja se on saanut paikallisesti vahvan jalansijan. Koko Suomen mittakaavassa Gigantti on markkinajohtaja noin 25 % osuudella.

”Meillä menee koko toimialaan nähden hyvin. Me kasvatimme jälleen kerran markkinaosuuttamme ja liikevaihtoamme kuluvalla tilikaudella, vaikka kodintekniikka-ala painiskelee laskevissa numeroissa. Tästä kielii myös uusien myymälöiden avaaminen ja entisten laajentaminen”, kertoo toimitusjohtaja Irmeli Rytkönen.

Lisätietoja medialle:

Irmeli Rytkönen, toimitusjohtaja, Gigantti, puh. 0400 425371, irmeli.rytkonen@gigantti.fi
Jarmo Kehusmaa, tavaratalopäällikkö Gigantti Oulu, puh. 040 8260 210, tavaratalopaallikko.oulu@gigantti.fi

Gigantti
Gigantti Oy Ab on Suomessa toimiva kodinkoneketju, jolla on 41 myymälää ja noin 1000 työntekijää. Yhtiön liikevaihto viime tilikautena oli 441 miljoonaa euroa. Myymälöiden lisäksi Gigantti myy tuotteitaan verkkokaupassaan www.gigantti.fi sekä puhelimitse. Gigantti on osa norjalaista Elkjøp-konsernia, jonka omistaa englantilainen DSG international plc. Lisätietoja www.gigantti.fi.