HP lisää pilvipalvelutarjontaansa hybridimalleilla – yritysasiakkaille uusia liiketoimintamahdollisuuksia

HP laajentaa hybridimalliin pohjautuvia toimituksiaan tänään julkistettavilla ratkaisuilla, jotka auttavat asiakkaita reagoimaan nopeasti muutoksiin toimintaympäristössä.

Perinteisiä it-infrastruktuureja yksityisiin ja julkisiin pilviin yhdistävät it-ympäristöt tunnetaan hybridiympäristöinä. Ne tuovat yrityskäytössä asiakasyritysten toimintaan lisää ketteryyttä.

HP on täydentänyt monipuolista ja avointa pilvipalveluiden rakentamiseen ja hallintaan suunniteltua alustaa, HP CloudSystemiä , uusilla ominaisuuksilla. Niiden myötä yritysasiakkaat pystyvät provisioimaan ja skaalaamaan resursseja portaattomasti ylös- tai alaspäin joko julkisen pilvipalveluntarjoajan välityksellä tai käyttöön perustuvaa maksutapaa käyttäen.

HP julkistaa myös koko HP:n yritystarjooman kattavan HP CloudAgile -ohjelman, joka tuo pilvipalvelut ja CloudSystem-alustan yhä helpommin yritysten saataville. CloudAgile tuo pilvihankintoihin taloudellista joustavuutta, ja sen kautta yritykset pystyvät hyödyntämään HP:n maailmanlaajuista myyntihenkilöstöä ja kanavakumppanien verkostoa, mikä nopeuttaa investoinneista saatavien hyötyjen realisoitumista.

Toimitustapa jokaisen organisaation tarpeisiin

HP:n hybridimallin avulla asiakkaat pystyvät itse valitsemaan organisaatiolleen ja it-ympäristölleen parhaiten sopivan toimitustavan.

HP CloudSystemin tukipalvelut tarjoavat asiakkaille sekä laitteisto- että ohjelmistokysymyksiin yhden palvelupisteen, joka toimii 24 tuntia vuorokaudessa. Näin asiakasyritykset voivat keskittyä ongelmien ratkomisen sijaan innovointiin ja omien asiakkaidensa palveluun.

HP CloudSystemin käyttötapoja voidaan laajentaa HP CloudStart -palveluilla, jotka antavat yrityksille tehokkaammat keinot pilvipalveluiden määrittämiseen, kustannuslaskentaan ja turvakäytäntöjen noudattamiseen. Uusien toimintojen myötä perussovellusten käyttöönotto, viranomaismääräysten valvonta sekä päivitysten hallinta onnistuvat yksityispilvessä automatisoidusti, mikä nopeuttaa pilvi-investoinneista hyötymistä.

Lisäksi asiakkaat voivat saada HP:n CloudSystem-koulutusohjelmasta ja koulutuspalveluista arvokasta osaamista, jonka avulla ne kykenevät hyödyntämään pilvipalveluiden ja investointien potentiaalin kaikkein tehokkaimmin.

Tietoturvaa nyt myös pilvipalveluna

Pilvipalveluina tarjottavat HP:n tietoturvapalvelut pienentävät haavoittuvuusriskejä ja auttavat asiakkaita välttämään turvapalvelusopimuksiin useasti liittyvää taloudellista sitoutumista. Palveluihin kuuluvat tietojen menettämisen ja luvattoman käytön riskiä pienentävä haavoittuvuusskannaus sekä uusista tietoturvauhista kertova tietopalvelu .

HP julkistaa tänään myös uudistuksia HP CSE for CaaS -palveluun. Kokonaisuus tarjoaa viestintäpalveluntarjoajille keinon auttaa pk-yritysasiakkaita hyödyntämään käyttöön perustuvaa maksutapaa.

Alkuperäinen englanninkielinen tiedote on luettavissa kokonaisuudessaan täällä .

Lisää tietoa HP:n uusista julkistuksista löytyy osoitteesta www.hp.com/go/agility2011 .

Mediayhteydet: Taina Kaitala, puh. 050 372 3406,
etunimi.sukunimi@hp.com

Kuvatiedustelut: hp@pohjoisranta.fi

HP
HP luo teknologiaa, joka tarjoaa uusia mahdollisuuksia ihmisille, yrityksille, julkiselle hallinnolle ja yhteiskunnalle. Maailman suurimpana teknologiayrityksenä HP tarjoaa kokonaisuuden, joka kattaa tulostuksen, henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn, ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin. Pilvipalveluiden ja liitettävyyden avulla HP mahdollistaa saumattomat, turvalliset ja päivittäiseen elinympäristöön liittyvät kokemukset verkottuneessa maailmassa. Lisätietoja HP:sta (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.com ja www.hp.fi .