Johtava pankki- ja rahoitusjuridiikan asiantuntija Kari Lautjärvi Dittmar & Indreniukselle

Suomen Asianajajaliiton entinen puheenjohtaja Kari Lautjärvi siirtyy Dittmar & Indreniuksen osakkaaksi 1.9.2011. Lautjärvi on erikoistunut pankki- ja rahoitusjuridiikkaan, ja lisäksi hänet tunnetaan arvostettuna pääomamarkkina- ja yrityskauppajuristina. Lautjärven ammattitaito vahvistaa entisestään Dittmar & Indreniuksen kykyä tarjota asiakkailleen ensiluokkaista osaamista vaativissa rahoitus- ja pääomamarkkinajärjestelyissä.

Asianajotoimisto Dittmar & Indreniuksen osakkaaksi 1.9.2011 siirtyvällä Lautjärvellä on vankka, lähes 30 vuoden kokemus liikejuridiikan eri osa-alueilta, etenkin pankki- ja rahoitusjuridiikasta, pääomamarkkinajuridiikasta sekä yritysjärjestelyistä. Suomen Asianajajaliiton puheenjohtajana vuosina 2004–2007 toiminut Lautjärvi valmistelee myös väitöskirjaa yhtiöoikeuden alalta.

"Olen hyvin iloinen voidessani liittyä yhteen maamme vanhimmista ja arvostetuimmista asianajotoimistoista. Dittmar & Indreniuksen vahva kansainvälinen verkosto sekä laadukas, itsenäinen toiminta antavat minulle mahdollisuuden kehittää kotimaisia ja kansainvälisiä asiakassuhteitani sekä yhteyksiäni asianajajakollegoihin inspiroivassa ja eettisessä ympäristössä. Minulle on ilo tuoda oma panokseni Dittmar & Indreniuksen ainutlaatuiseen yrityskulttuuriin", Kari Lautjärvi sanoo.

Dittmar & Indrenius tarjoaa korkealuokkaisia liikejuridisia palveluita yritys-, rahoitus- ja pääomamarkkinajärjestelyissä, erimielisyyksien ratkaisemisessa sekä yleisessä liikejuridiikassa. Kari Lautjärven siirtyminen Dittmar & Indreniukselle vahvistaa entisestään toimiston edellytyksiä tarjota ensiluokkaista palvelua vaativissa rahoitus- ja pääomamarkkinajärjestelyissä. Transaktiotyönsä ohella Kari Lautjärvi toimii myös välimiehenä.

"Yritysten rahoituskäytännöt ovat Suomessa mielenkiintoisessa vaiheessa. Yritysten rahoitusrakenteet kehittyvät nopeasti, ja jopa paikallisilla kotimaisilla yrityksillä on entistä paremmat edellytykset laajentaa rahoituspohjaansa kattamaan myös muunlaista rahoitusta kuin perinteistä pankkirahoitusta. Tämä kehitys tulee vaikuttamaan merkittävästi monien yritysten omistus- ja rahoitusrakenteisiin ja asettamaan yhä tiukempia vaatimuksia myös yritysten hallinnoinnin järjestämiselle", kertoo Lautjärvi.

Johtava kansainvälinen asianajotoimistoja ja asianajajia arvioiva Chambers Global 2011 luokittelee Kari Lautjärven ainoana suomalaisena pankki- ja rahoitusasianajajana "vanhemmaksi valtiomieheksi" ja toteaa, että hän on pitkään ylläpitänyt asemaansa pankki- ja rahoitusjuridiikan huipulla. Teoksessa kiitetään Lautjärven osaamisen laajuutta ja mainitaan hänen toimineen neuvonantajana lukuisissa Suomen merkittävimmissä kansainvälisissä rahoitusjärjestelyissä.

"Vaativat yritysasiakkaamme kääntyvät puoleemme, jotta tarjoasimme heille luovia ratkaisuja usein ainutkertaisissa transaktioissa. Teemme kovasti töitä kehittääksemme ja ylläpitääksemme asiantuntijatiimiä, joka jatkuvasti kykenee vastaamaan tähän haasteeseen. Laadukkaiden oikeudellisten palvelujen kysyntä jatkaa kasvuaan, joten olemme hyvin innostuneita ja onnellisia siitä, että Kari Lautjärvi liittyy joukkoomme", Dittmar & Indreniuksen Managing Partner Jan Ollila sanoo.

Lisätietoja:

Kari Lautjärvi, asianajaja, puh. +358 400 425 251, kari@lautjarvi.fi
Jan Ollila, asianajaja, Managing Partner, puh. +358 9 681 700, jan.ollila@dittmar.fi
Juha-Pekka Mutanen, asianajaja, Head of Finance & Capital Markets, puh. +358 9 681 700, juha-pekka.mutanen@dittmar.fi

Dittmar & Indrenius
on itsenäinen, vuonna 1899 perustettu suomalainen asianajotoimisto, joka keskittyy laadukkaiden liikejuridiikan palveluiden tarjoamiseen asiakkailleen neljällä toimialalla: yritysjärjestelyt, rahoitus- ja pääomamarkkinajärjestelyt, erimielisyyksien ratkaiseminen ja yleinen liikejuridiikka. D&I pyrkii tarjoamaan maamme laadukkaimmat asianajopalvelut monimutkaisissa transaktioissa ja erimielisyyksissä. Lisäksi D&I haluaa olla Suomen paras pitkäaikainen asianajokumppani vaativille yritysasiakkaille.