Jorma Vuoksenmaa ja Unibet kunnianhimoiseen kirjayhteistyöhön

Peliyhtiö Unibet ja ammattilaisvedonlyöjä- ja sijoittaja Jorma Vuoksenmaa ovat sopineet, että suomalainen vedonlyönnin merkkiteos Urheiluvedonlyönti – voittajan opas vuodelta 1999 saa jatko-osan. Vuoksenmaa luonnehtii kirjaa omaksi perinnökseen vedonlyöntiyhteisölle. Unibet julkaisee kirjan ennen kesän jalkapallon EM-kisoja.

Jorma Vuoksenmaan 35 vuoden voitollinen vedonlyöntiura on Suomen ja myös maailman mittakaavassa ainutlaatuinen. Miehen vuonna 1999 kirjoittama Urheiluvedonlyönti – voittajan opas on kattavuudessaan vedonlyönnin merkkiteos, ja nyt teoksen periaatteet päivitetään vuoteen 2016.

– Vedonlyöntiin on tullut valtavasti uusia ulottuvuuksia ja mahdollisuuksia vuoden 1999 jälkeen. Nyt on erinomainen aika tehdä Voittajan oppaalle jatko-osa ja kehittää omalta osaltani vedonlyöntitiedettä eteenpäin, Vuoksenmaa kertoo.

Muun muassa japanilaisten samurai-sotilaiden oppeja hyödyntävä 54-vuotias Vuoksenmaa haluaa jättää uudella kirjalla entistäkin kestävämmän perinnön koko vedonlyöntiyhteisölle. Mies on kokenut urallaan monia seikkailuja, ja matkan varrelle mahtuu myös takaiskuja.

– Legendaarinen samurai Miyamoto Musashi voitti 62 kaksintaistelua, minkä jälkeen hän vetäytyi vuorille ja kirjoitti kirjan The Book of Five Rings. Musashin mestariteos pureutuu itsensä voittamiseen ja kehittämiseen, kurinalaisuuteen, omistautumiseen, riskien hallintaan ja pahimman hyväksymiseen, mutta myös voittamiseen, harjoitteluun ja omissa arvoissa pysymiseen. Kaikki nämä periaatteet ovat ohjanneet myös minun pitkää vedonlyöntiuraani. Voi kuulostaa suureelliselta verrata 35 voitollista vedonlyöntivuotta 62 voitettuun kaksintaisteluun, mutta tavoitteeni on nyt kirjoittaa urheiluvedonlyönnin The Book of Five Rings, vedonlyöntilegenda linjaa.

Kirjan kustantaja Unibet on yhteistyöstä innoissaan.

– Jorma Vuoksenmaa on vedonlyönnin elävä legenda. Kirjan julkaiseminen yhteistyössä hänen kanssaan alleviivaa tunnuslausettamme Pelaajilta pelaajille. Haluamme jakaa asiakkaillemme maailmanluokan tietoa vedonlyönnistä, mutta myös auttaa heitä pelaamaan järkevästi. Kirja käsittelee vedonlyöntiopin lisäksi muun muassa riskien, pelikassan ja panostusten hallintaa. Uskomme, että kirjasta tulee jokaisen vedonlyönnistä kiinnostuneen, niin viihdepelaajan kuin ammattilaisen, must have, ja lukijat otetaan mukaan myös kirjan tekoprosessiin, Unibetin Antti Tikka sanoo.

Unibet julkaisee kirjan yksinoikeudella ennen Ranskassa pelattavia jalkapallon EM-kisoja. Kirja tullaan julkaisemaan Suomen lisäksi myös Ruotsissa, Norjassa ja Isossa-Britanniassa.

Antti Tikka, antti.tikka(@)unibet.com, +44 7595 963 563

Unibet on vuonna 1997 perustettu online-pelejä tarjoava NASDAQ OMX Nordic Exchange -pörssiin Tukholmassa listattu yhtiö. Unibet on yksi Euroopan suurimmista yksityisistä online-peliyhtiöistä ja tarjoaa palveluita 21 kielellä. Tällä hetkellä Unibetilla on 10 miljoonaa asiakasta yli sadassa maassa. Unibet kuuluu Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestöön (EGBA, European Gaming and Betting Association). Yhtiö on eCOGRA:n (e-Commerce Online Gambling Regulation and Assurance) auditoima ja sertifioima vastuullinen toimija.