KitchenAid juhlii 100 vuotta unohtumattomia muistoja

KitchenAid kunnioittaa perinteitään ja intohimoisia kotikokkeja väriuutuudella, josta huokuu retrohenkisyys.

KitchenAid, joka lanseerasi ikonisen yleiskoneen vuonna 1919, lähestyy historiansa toistaiseksi merkittävintä virstanpylvästään: 100 vuotta korkealaatuisten tuotteiden valmistamista. Juhlavuoden kunniaksi KitchenAid haluaa kunnioittaa uskollisia ruokaintoilijoita, jotka ovat inspiroineet KitchenAidin matkaa vuosien varrella.

Idea KitchenAidiin syntyi vuonna 1908 Troyn kaupungissa, Ohion osavaltiossa, kun insinööri Herbert Johnson katsoi leipurin käyttävän painavia kauhoja sekoitellessaan taikinoitaan. Vuonna 1919 ensimmäinen tuote laseerattiin markkinoille. Nyt vuosisata myöhemmin, KitchenAid antaa lähtölaukauksen juhlavuodelleen lanseeraamalla yleiskoneen retrohenkisessä Misty Blue -värissä. Tuotetta myydään vain rajoitettu erä. Pehmeän sininen väri, jossa on vivahdus vihreää, tuo mieleen ensimmäisten yleiskoneiden värit ja on kunnianosoitus perinnölle.

Juhlavuosi on nostalgiamatka, jonka aikana KitchenAid haluaa juhlistaa niitä ainutlaatuisia hetkiä, jotka on koettu KitchenAidin parissa viimeisen sadan vuoden aikana.

”Limited Edition Misty Blue -yleiskone korostaa KitchenAidin klassista tyyliä ja tulee kutittelemaan useamman sukupolven nostalgiahermoa, unohtamatta kuitenkaan koneen korkealuokkaista suoritustasoa keittiössä. Retrohenkinen yleiskone on kunnianosoitus intohimoisille kotikokeille, jotka ovat inspiroineet tuotekehitystämme viimeisen vuosisadan ajan”, toteaa KitchenAidin Pohjoismaiden ja Baltian maiden johtaja Cecilia Liss.

Limited Edition Misty Blue -yleiskone edustaa samalla KitchenAidin perinteikästä historiaa sekä jatkuvaa halua kehittää ja suunnitella tuotteita, jotka auttavat kotikokkeja ruuanlaitossa. Yleiskoneen ainutlaatuisessa ulkomuodossa nähdään yksityiskohtia, kuten retrohenkinen KitchenAid-logo koristenauhassa.

Kulhossa yhdistyvät kaikista viimeisimmät materiaalit keramiikan luonnollisella eleganssilla. Titaanivahvisteinen keramiikka pitää huolen siitä, ettei kulho lohkeile, halkeile tai tahriinnu. Lisäksi kulho on mikroaaltouunin-, uunin- (jopa 250 asteeseen saakka) ja pakkasen kestävä. Siten voin pehmennys, suklaan temperointi sekä aineksien kovettaminen tai jäähdyttäminen onnistuvat yhdellä ja samalla kulholla. Kulho on myös astianpesukoneen kestävä ja helppo puhdistaa.

Limited Edition Misty Blue -yleiskone on kunnianosoitus kaikille niille, jotka ovat jatkuvasti kannustaneet KitchenAidiä luomaan kaikista ikonisimpia, innovatiivisimpia ja kehittyneimpiä tuotteita maailmassa. Tuotteita, jotka ovat kannustaneet luovuuteen keittiössä ja luoneet siitä paikan, jossa ilo ja inspiraatio kukoistavat.

Tekniset tiedot:

• Limited Edition Heritage Artisan -sarja: Misty Blue -yleiskone
  • Ainutlaatuiset lisävarusteet juhlavuoden kunniaksi
  • Teräsvahvisteisen keraamisen kulhon kapasiteetti on 4,8 litraa
  • 5KSM180RC*MB (keraaminen kulho silikonireunaisella vatkaimella)

Limited Edition Misty Blue -yleiskone saatavilla valituilla jälleenmyyjillä hintaan 899 euroa.

Lisätietoa:
Mediayhteydet Suomessa: kitchenaid-pbm@bm.com

KitchenAid
Lanseerattuaan legendaarisen yleiskoneensa vuonna 1919 ja ensimmäisen tiskikoneensa vuonna 1949, KitchenAid on rakentanut näiden ikonisten perintöjen päälle luodakseen täydellisen tuotelinjan, joka tarjoaa ammattimaista suorituskykyä ja on suunniteltu intohimoisille kulinaristeille. KitchenAid-tavaramerkki juhli 90-vuotissyntymäpäiväänsä vuonna 2009 ja on osa Whirlpool Corporation -konsernia. Whirlpool on maailman suurin kodinkoneiden valmistaja ja vuonna 2014 vuotuinen liikevaihto oli noin 20 miljardia dollaria (USD). Whirpoolilla on 100 000 työntekijää sekä 70 tehdasta ja tutkimuskeskusta ympäri maailman. Yhtiöön kuuluu Whirlpool, KitchenAid, Maytag, Consul, Brastemp, Amana, Bauknecht, Jenn-Air, Indesit, Hotpoint ja muita suuri tavaramerkkejä yli 170 maassa. Whirlpool Corporationin Euroopan keskusyksikkö sijaitsee Comeriossa, Italiassa. www.kitchenaid.fi