Primula tulee takaisin – käsin viimeisteltyä Artesaani-leipää saa taas

Perheleipurit Oy osti Primula-tuotemerkin sekä Primulan Järvenpään tuotantolaitteiston tammikuussa. Perheleipurit jatkavat Primulan yli 100-vuotista perinnettä ja Primula- ja Artesaani-tuotteet palaavat syyskuun alussa kauppoihin.

Artesaani Maalaisleipä, Artesaani Simpukkaleipä ja Artesaani Kauraleipä tulevat kauppojen hyllyille syksyllä. Artesaani-leivät valmistetaan parhaita suomalaisia leivontaperinteitä noudattaen ja käsityönä viimeistellen. Parhaista raaka-aineista valmistetut leivät tulevat suomalaisten ruokailuhetkiin ja aamupalapöytiin pienen tauon jälkeen.

-          Primulaa ja Perheleipureita yhdistävät samat arvot. Kotimaisen ammattitaidon ylläpitäminen ja makujen kunnioittaminen on kunnia-asia, sanoo Perheleipurit Oy:n toimitusjohtaja Pasi Kuosmanen.

Artesaani-leipien lisäksi myyntiin tulevat viisi Primula-nimellä olevaa herkkua: moniviljaleipä, ohraleipä, moniviljaviipaleet, rouheciapatta-sämpylät ja vehnäpatonki. Pakkausten ilme on muuttunut vain vähän ja leivätkin valmistetaan tuttuja reseptejä noudattaen.

-          Leivät leivotaan perinteisiä tapoja kunnioittaen ja ajan kanssa. Taikinajuuri kypsyy pitkään ja esimerkiksi rukiin keittäminen vapauttaa viljasta sen oikeat aromit. Artesaani-leipien valmistuksessa käytämme oliiviöljyä ja merisuolaa, ja leivät viimeistellään käsin, kuvailee Primulan leipomon valmistuspäällikkö Niko Puruskainen.

Järvenpään leipomon ainutlaatuista tekniikkaa hyödynnetään jyvien käsittelyyn ja esitaikinoiden valmistukseen. Näiden tekniikoiden ansiosta herkulliset maut saadaan esille luonnollisesti.

-          Primulan perintöä kantavat leivät sopivat niin arkeen kuin juhlaan. Laatutietoiset kuluttajat, jotka arvostavat leivän hyviä makuja ja ominaisuuksia, tulevat saamaan sitä, mitä ovat aikaisemminkin saaneet – ja enemmänkin, lupaavat Kuosmanen ja Puruskainen.

ARTESAANI Maalaisleipä 450 g

Vehnäjauho, vesi, ruisjauho, ruislitiste, kauralitiste, oliiviöljy, hiiva, merisuola, vehnägluteiini, ruismallas. Leivottu taikinajuureen, lisäaineeton, kuitupitoinen, laktoositon

ARTESAANI Simpukkaleipä 330 g

Vehnäjauho, vesi, ruislitiste, pellavansiemen, seesaminsiemen, hiiva, merisuola, ruismallas, oliiviöljy. Leivottu taikinajuureen, lisäaineeton, kuitupitoinen