Saarioinen: Käänteentekevä ruoanlaittouutuus – koko ateria pannulta pöytään 5 minuutissa

Saarioinen on kehittänyt helposti kypsennettävät ja tuoreista raaka-aineista valmistettavat ateriat. Helmikuun alussa kauppoihin tulevien 5 vaille valmis -tuotesarjan aineksista kokkaa herkullisen ruoan viidessä minuutissa. Uutuuksia voi tilata ennakkoon Woltin kotiinkuljetuksen kautta keskiviikkona Helsingissä 25.1. Annokset toimitetaan tilaajille torstaina 26.1.

5 vaille valmis -tuotesarja luo uuden kategorian valmisruokahyllyyn.

– Idea syntyi vieraillessamme suomalaisten kotikeittiöissä. Lähes puolet suomalaisista syö valmisruokaa viikoittain ja tuoreita ruokaratkaisuja myydään yhä enemmän, kertoo Saarioisten markkinointi- ja viestintäjohtaja Tia Yrjölä.

Tuotesarja vastaa tuoreuden ohella kuluttajien toiveisiin siitä, miten ruokaa halutaan arkena valmistaa.

– Suomalaiset hakevat arkenakin ruoanlaittofiilistä, mutta ruoan pitää valmistua nopeasti. Tutkimuksemme mukaan valtaosa suomalaisista käyttää arkipäivisin ruoanlaittoon aikaa enintään 30 minuuttia, toteaa innovaatiojohtaja Mirja Lonka.

5 vaille valmis -aterioissa kokkaamisen työläs esivalmistelu, esimerkiksi kasvisten käsittely ja monien erillisten ainesosien valinta kaupassa, jää pois.

Mukana oikea määrä kaikkia aterian raaka-aineita

Yhden hengen ateriavaihtoehtoja on sarjassa aluksi kolme: Chili-inkivääri-kanawok, Teriyaki-kanawok sekä Aasian BBQ-nautawok. Tuotekehitysvaiheessa uusi ruoanlaittokonsepti otettiin ilolla vastaan, erityiskiitosta kuluttajat antoivat tuoreudesta ja kasvisten runsaasta määrästä.

– Jokaisessa ateriarasiassa on paljon tuoreita kasviksia, valmiiksi keitetyt nuudelit tai riisi, kypsä naudanliha tai broileri sekä pussi herkullista oman talon maustamiskastiketta. Valmistettavan ruoka-annoksen voi viimeistellä mukana olevalla limelohkolla. Koska mukana on oikea määrä kaikkia tarvittavia raaka-aineita, ruokahävikkiä ei synny, Lonka toteaa.

Aterioiden korkea kasvispitoisuus vastaa myös osaltaan nykypäivän kuluttajien toiveisiin.

– Tutkimustemme mukaan suomalaiset haluavat syödä enemmän kasviksia. 5 vaille valmis -aterioissa kasvisten osuus on noin puolet ateriasta, joten ne ovat helppo tapa suosia kasvisten syöntiä, Lonka toteaa.

1 000 ensimmäistä pääsee halutessaan kokeilemaan uusia ruoka-annoksia tilaamalla niitä ennakkoon ruokalähettipalvelu Woltin kautta Helsingin keskusta-alueella 25.1.2017. Tilauksen voi tehdä Ravintola Äidistä klo 12–18 välillä. Annokset (max. 2 / tilaaja) toimitetaan torstaina 26.1. Toimitusajankohdan voi valita tilaushetkellä vapaana olevista vaihtoehdoista.

Mirja Lonka, innovaatiojohtaja Saarioinen Oy, puh. 050 582 4125, mirja.lonka@saarioinen.fi
Tia Yrjölä, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Saarioinen Oy, puh. 050 593 2168, tia.yrjola@saarioinen.fi

Saarioinen on tehnyt suomalaisten lempiruoat jo 60 vuoden ajan. Saarioinen on suomalainen perheyritys ja johtava valmisruokatalo n. 260 miljoonan euron liikevaihdolla (2015). Olemme kotoisin Kangasalan Sahalahdelta, Saarioisten Kartanosta. Lisäksi Saarioisten herkullista ruokaa tehdään Valkeakoskella ja Huittisissa sekä Viron Raplassa yhteensä noin 1 300 saarioislaisen voimin. Saarioinen vaalii perinteitä ja kehittää samalla jatkuvasti uutta yhdessä suomalaisten kanssa. Äitien tekemää ruokaa vuodesta 1957 - www.saarioinen.fi