SAP:lle uusi strateginen osto

SAP aikoo ostaa rahoitukseen liittyviä tietotekniikkaratkaisuja saksalaiselta cundus AG:lta. Yritysosto vahvistaa SAP markkinajohtajuutta toiminnanohjausjärjestelmissä ja Business Intelligence -ratkaisuissa myös rahoituksen puolella.

SAP on ilmoittanut aikovansa ostaa saksalaiselta it-yritys cundus AG:lta Disclosure Management -ratkaisuja. Kaupan seurauksena SAP laajentaa markkinoiden johtavaa kaupallisten rahoitusratkaisujen portfoliotaan.  Ratkaisut tekevät kaupankäynnistä entistä tarkempaa ja kustannustehokkaampaa sekä pienentävät riskejä.

SAP:n hankintoihin kuuluvat cunduksen Financial Statement Factory ja cundus informationCollector -ratkaisut sekä älyllistä pääomaa, asiakassopimuksia ja osa cunduksen työntekijöistä. Ratkaisut ovat yhteensopivia muiden SAP-ratkaisujen kanssa ja ne tukevat myös avoimia IT-ympäristöjä, jotka eivät perustu SAP-ratkaisuihin.

SAP vastaa ostolla viime vuosina asiakkaiden nopeasti lisääntyneeseen tarpeeseen kehittyneille varainhoidon ratkaisuille. Kauppa on osa SAP:n strategiaa tehdä pieniä ja strategisia hankintoja, jotka täydentävät tai laajentavat SAP:n ydintoimintoja. Kauppa varmistuu ensi vuoden alkupuolella.

SAP on maailman johtava liiketoimintaratkaisujen* toimittaja. SAP tarjoaa sovelluksia ja palveluita, joiden avulla kaikenkokoiset yritykset yli 25 toimialalla voivat menestyä paremmin. SAP:llä on yli 97 000 asiakasta yli 120 maassa. SAP on listattu useissa eri pörsseissä, muun muassa Frankfurtin ja New Yorkin pörsseissä. Lisätietoja www.sap.com/finland

*SAP määrittelee liiketoimintaratkaisuihin kuuluviksi toiminnanohjausjärjestelmät ja niihin liittyvät sovellukset.