Tänään TV:ssä: Jillian Michaelsin juontama maailman fitein reality – suomalaiset fitness-tähdet odottavat ohjelmaa innolla

MTV:llä (Music Television) alkaa tänään television fitein reality-sarja Sweat Inc., jossa haetaan fitness-maailman seuraavaa hittiä. Sarjassa 27 fitness-alan yrittäjää esittelee katsojille viimeisimmät, suurelle yleisölle tuntemattomat treeniohjelmat, joista ammattituomaristo valitsee lopulta voittajan testattuaan treenejä.  Sarjaa luotsaa Yhdysvaltojen Suurin pudottaja -ohjelmasta tuttu suosikkijuontaja Jillian Michaels. Suomalaiset fitness-julkkikset uskovan sarjan tarjoavan runsaasti treeni-ideoita.

Suomeen rantautuu USA:sta täysin uudenlainen fitness-aiheinen tv-ohjelma, jossa etsitään seuraavaa kuntoilumaailman hittitreeniä. Yhdysvalloissa suosituksi noussut Sweat Inc. -reality kerää yhteen 27 fitness-yrittäjää, jotka kisaavat parhaan treeniohjelman kehittäjän tittelistä. MTV:llä maanantaina käynnistyvä ohjelma tarjoaa paitsi reality-sarjoista tuttua kilpailua, myös tuoreita treenivinkkejä katsojille. Jokainen jakso keskittyy kuntoilun eri alueelle, kuten intervalliharjoitteluun tai kuntopiireihin.

Sweat Inc. -ohjelmaa juontaa Suurin pudottaja -sarjasta tuttu tähti Jillian Michaels, jolla on yli 20 vuoden kokemus hyvinvointialasta. Michaelsin apuna ovat fitness-ammattilaiset Randy Hetrick ja Obi Obadike. Hetrick on TRX Suspension Trainingin, yhden maailman tehokkaimman harjoittelumuodon, kehittäjä. Obadike puolestaan on yksi fitness-maailman kovimmista mielipidevaikuttajista. Juontajakolmikko toimii myös ohjelman tuomareina ja valitsee voittajan 27 urheiluhullun joukosta.

– Sweat Inc. -sarjamme tekee tavallisille kansalaisille tutuksi viimeisimpien trendien mukaiset, vielä monelle tuntemattomat treeniohjelmat. Katsojamme voivat toisaalta myös helposti samaistua kilpailijoihin, jotka tavoittelevat mahdollisuutta tehdä unelmistaan totta. Juuri kaikki tämä tekee mielestäni sarjasta niin vetovoimaisen ja viihdyttävän, Sweat Inc. -ohjelman tähtijuontaja ja tuottaja Jillian Michaels kertoo.

Suomalaiset fitness-ammattilaiset uskovat sarjan tarjoavan uusia ideoita myös kotoiseen treenaamiseen

– Ohjelma tuo varmasti paljon uusia lajeja ja ideoita meille Suomeen, mutta myös järkeä monen valmentajan touhuihin. Odotan innolla ohjelmaa, bikini fitness -urheilija Mari Valosaari kommentoi.

– Ohjelmassa yhdistyvät kilpailijoiden innovatiiviset ideat ja markkinointitaidot sekä intohimo liikuntaa ja urheilua kohtaan. Siinä tullaan näkemään ennenäkemättöminä treenitapoja, joista saa varmasti vinkkejä ja motivaatiota omaankin treenaamiseen. Itselläni tuli jo kova into päästä kokeilemaan ohjelmassa näkemiäni uusia liikkeitä, fitness-malli Sara Nikulainen kertoo.

Jokainen kisailija esittelee sarjassa mielestään tehokkaimman ja mullistavimman tavan treenata. Poikkeuksellisen sarjasta tekee se, että tuomaristo paitsi antaa kilpailijoille kritiikkiä, myös testaa ja haastaa heidän treeniohjelmansa henkilökohtaisesti. Voittaja kuittaa itselleen 100 000 dollaria, pääsee Woman’s Health -aikakauslehteen ja alkaa tehdä yhteistyötä yhdysvaltalaisen Retro Fitness -kuntosaliketjun kanssa. Ensimmäinen Sweat Inc. -sarjan jakso, jossa tuomarit pistävät jo kilpailijat koville, näytetään suomalaiskatsojille Music Televisionilla maanantaina 4. huhtikuuta kello 21.

Lisätiedot: Juha Mellin, Regional Account Director Finland, juha.mellin(@)vimn.com, tel. +358 (0)40 502 8748

MTV on maailman ykköstuotemerkki nuorille. MTV saavuttaa 785 miljoonaa kotitaloutta ja on millenium-sukupolven, musiikkifanien ja artistien kotipaikka sekä innovatiivisten nuorten ohjelmien edelläkävijä. MTV heijastaa ja luo popkulttuuria palkitulla sisällöllään, joka rakentuu koskettavalle tarinankerronnalle, musiikin ja aktivismin esittelylle TV:ssä, nettisivuille, mobiilisovelluksille ja sosiaaliselle medialle. MTV:n omistaa USA:n ulkopuolella Viacom Inc. -yritykseen kuuluva Viacom International Media Networks. Viacom Inc. (NASQAQ, VIAB, VIA) on yksi maailman kärkitoimijoita ohjelma- ja sisällöntuotannon kaikissa lajeissa.