Tiki: Blues kaataa HIFK:n Jeren johdolla

Viiden Stanley Cup -sormuksen ylpeä haltija, armoitettu playoff-pelaaja Esa ”Tiki” Tikkanen toimii Unibetin expertvihjaajana jääkiekon SM-liigassa ja NHL:ssä. Tiki uskoo, että Jere Karalahti pelaa lauantaina viimein täyden ottelun HIFK:ta vastaan ja Blues kaataa rakkaan vihollisen maalein 4–2. Lue Tikin vinkit viikonlopun huippumatseihin.

Jokerit–Kärpät: Perjantai-illan huumaa Ilmalassa. Erittäin mielenkiintoinen ottelu, jossa varjojen mailla vaeltava Kärpät kohtaa rakkaan vihollisen Jokerit. Martin St. Pierre ja Petr Tenkrat olivat Kärppien riveissä jo Ässiä vastaan, mutta joukkue kärsi selvän tappion. Ei pidä aliarvioida Ässiä, mutta kaikesta näkee, että Kärppien palikat ovat sekaisin. Tähdet eivät tuo yksin kesää, jos joukkuepeli ja puolustus eivät toimi. Jokerit on esiintynyt tasaisesti, mutta kärsinyt monia niukkoja tappioita. Päivän kysymys kuuluu, pystyykö Jokerit vastaamaan Kärppien tähtiä vilisevään hyökkäykseen. En usko, että pystyy. Laitetaan tähän pienenä yllätyksenä voitto heikosti vieraissa pelanneelle Kärpille, eli merkiksi 2.

JYP–KalPa: JYP jatkaa erittäin vahvassa vireessä, ja myös KalPan peli on parantunut uusien vahvistusten myötä. Jokeri-tappiosta puuttunut Robert Petrovicky on noussut heti avainpelaajien joukkoon. JYP:n hyökkäys jauhaa vahvasti neljällä kentällä, ja myös huipputiivis puolustus pystyy Sami Vatasen johdolla iskemään tarvittavia maaleja. JYP on voittanut kaikki kotipelinsä, ja voittaa tämänkin, vaikka tasapeli on erittäin lähellä. 1.

TPS–Ässät: Seuraavaksi siirrytään lauantaihin. Pekka ”Rocky” Rautakallio saa Ässä-joukkueesta tällä hetkellä maksimaaliset tehot irti, ja porilaiset vääntävät voitosta voittoon. TPS:n esitykset ovat valtavan epätasaisia: kahta voittoa on seurannut kaksi murskatappiota. Ässien peli on tällä hetkellä selvästi ehjempää ja valmiimpaa kuin TPS:n, laitetaan tähän 2.

Blues–HIFK: Pystyykö Jere Karalahti vihdoin pelaamaan 60 minuuttia HIFK:ta vastaan? Edellisissä peleissä mies on pysynyt kaukalossa yhteensä 14 minuuttia. Uskon, että kolmas kerta toden sanoo, niin kovaa pelaavalle Jerelle kuin Bluesille. Joukkue pelaa hyvää lätkää ja kaataa vihdoin HIFK:n Laitetaan tähän 1, ja Tikin tulosvetovinkiksi 4–2.

Tikin vinkit 29.10. & 30.10.2010:
Jokerit–Kärpät 2
JYP–KalPa 1
TPS–Ässät 2
Blues–HIFK 1

Unibetin kertoimet
Jokerit–Kärpät 1,85 4,45 3,25. Otteluun myös Live-vedonlyöntiä.
JYP–KaIPa 1,60 4,45 4,50

Kaikki kertoimet https://fi.unibet.com/betting/

Lisätietoja: Nils Anden, nils.anden@unibet.com

Unibet on vuonna 1997 perustettu online-pelejä tarjoava NASDAQ OMX Nordic Exchange -pörssiin Tukholmassa listattu yhtiö. Unibet on yksi Euroopan suurimmista yksityisistä online-peliyhtiöistä. Se tarjoaa palveluita 27 kielellä osoitteessa www.unibet.com. Tällä hetkellä Unibetillä on yli 4,7 miljoonaa asiakasta yli sadassa maassa. Unibet kuuluu jäsenenä Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestöön (EGBA, European Gaming and Betting Association) ja RGA:han Iso-Britanniassa (Remote Gambling Association). Unibet on G4:n (Global Gaming Guidance Group) sertifioima. Joulukuussa 2007 Unibet hankki omistukseensa Pohjoismaiden markkinoiden suurimman bingo-operaattorin Maria Holdingsin ja huhtikuussa 2008 Skandinavian suurimman toto-yhteisön, Travnetin.

Lisätietoja Unibet Group plc:stä osoitteesta www.unibetgroupplc.com