Tiki: Pata on valttia – myös Mansessa

Viiden Stanley Cup -sormuksen ylpeä haltija, armoitettu playoff-pelaaja Esa ”Tiki” Tikkanen toimii Unibetin expertvihjaajana jääkiekon SM-liigassa ja NHL:ssä. Tiistain kierroksella kuusi peliä seitsemästä oikein aavistanut Tiki uskoo, että sarjakolmosena liitävä Ässät jatkaa torstain kierroksella huikeaa virettään Tampereen Ilvestä vastaan.

HPK–Lukko: HPK pelaa taitavaa kiekkoa, ja on jälleen kerran noussut yllättäjäksi rajallisesta materiaalistaan huolimatta. Joukkue on kivunnut jo neljänneksi sarjassa. Vain kaksi pistettä HPK:n takana vaaniva Lukko kärsi tiistaina karvaan tappion Ilvekselle. Tässä on erittäin tiukka ottelupari, mutta uskon HPK:n olevan kotietunsa turvin vahvempi. 1.

Ilves–Ässät: Ilves nousi Raumalla upeasti voittoon 3–0-tappioasemasta, ja nuori joukkue on sarjassa jo kahdeksantena. Ässät porskuttaa huikeassa lennossa, ja taisteleva patalauma on jälleen sytyttänyt kiekkohuuman Poriin. Joukkue on voittanut viisi kauden kuudesta vieraspelistään. Kahden nuoren joukkueen kohtaaminen on torstain mielenkiintoisin taisto, jossa uskon Ässien erinomaisen vieraspelitaktiikan jälleen purevan. Laitetaan 2, ja tulosvetovinkki 3–5.

KalPa–Blues: Tasainen ottelupari, jossa joukkueet ovat vain kahden pisteen päässä toisistaan sarjan keskikastissa. KalPan kotisaldo on varsin hyvä, mutta valmentaja Pekka Virta ei ole vielä saanut luotsattua joukkojaan ihan viime kauden kaltaiseen menoon. Uskon Bluesin hakevan tiukan väännön jälkeen hieman yllättävän vierasvoiton, merkiksi 2.

Kärpät–JYP: Kärpät saa Raksilassa vastaansa rakkaan vihollisen, liigakärki JYPin. Kärppien uudet hankinnat eivät pelaa vielä tässä ottelussa. JYPin tuoreen vahvistuksen Eric Perrinin sisääntulo on sen sijaan ollut huikea: mies on tehnyt kolmessa pelissä jo viisi maalia. Kärpät on 12 pistettä JYPiä jäljessä, eikä ero kavennu tässä pelissä. JYPin puolustus on yksinkertaisesti liian tiivis Kärppien vaisuhkosti esiintyneelle hyökkäykselle. Tähänkin siis 2.

TPS–Tappara: TPS:n synkälle taivallukselle ei näy loppua: joukkueella on vyöllään jo 13 peräkkäistappiota. Myös Tapparalla on menossa viiden tappion putki, joten vastakkain on kaksi sisuuntunutta, ja ehkä myös epätoivoista joukkuetta. Uskon, että TPS ryhdistäytyy vihdoin ja ottaa tästä kotivoiton. 1.

Tikin vinkit 21.10.2010:
HPK–Lukko 1
Ilves–Ässät 2, tulosveto 3–5
KalPa–Blues 2
TPS–Tappara 1
Kärpät–JYP 2

Unibetin kertoimet
HPK-Lukko 2,20 4,30 2,60
Ilves-Ässät 2,35 4,35 2,40
KaIPa-Blues 2,10 4,30 2,75
TPS-Tappara 2,30 4,20 2,50
Kärpät-JYP 2,60 4,30 2,20

Kaikki kertoimet https://fi.unibet.com/betting/

Lisätietoja: Nils Anden, nils.anden@unibet.com

Unibet on vuonna 1997 perustettu online-pelejä tarjoava NASDAQ OMX Nordic Exchange -pörssiin Tukholmassa listattu yhtiö. Unibet on yksi Euroopan suurimmista yksityisistä online-peliyhtiöistä. Se tarjoaa palveluita 27 kielellä osoitteessa www.unibet.com. Tällä hetkellä Unibetillä on yli 4,7 miljoonaa asiakasta yli sadassa maassa. Unibet kuuluu jäsenenä Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestöön (EGBA, European Gaming and Betting Association) ja RGA:han Iso-Britanniassa (Remote Gambling Association). Unibet on G4:n (Global Gaming Guidance Group) sertifioima. Joulukuussa 2007 Unibet hankki omistukseensa Pohjoismaiden markkinoiden suurimman bingo-operaattorin Maria Holdingsin ja huhtikuussa 2008 Skandinavian suurimman toto-yhteisön, Travnetin.

Lisätietoja Unibet Group plc:stä osoitteesta www.unibetgroupplc.com