Tiki: Suomi löylyttää Valko-Venäjän ja Saksan, jos joukkueesta löytyy tarpeeksi nöyryyttä

Viisinkertainen Stanley Cup -voittaja, Suomen Kiekkoleijona numero 143 Esa "Tiki" Tikkanen toimii Unibetin eksperttivihjaajana Vancouverissa. Unibet tarjoaa Tikkasen omaan legendaariseen tyyliin analyysin ja vinkit mielenkiintoisimpiin otteluihin olympialaisten ajan. Tiki povaa, että Suomi niittaa Valko-Venäjän lukemin 6−1 ja kurittaa Saksaa lukemin 8−2. Unibet uskoo, että suomalaisten pistepörssikuninkaaksi nousee turnauksessa Mikko Koivu kertoimellaan 4,25.

Lue Tikin analyysi Suomen kahdesta ensimmäisestä pelistä: Ensimmäisessä pelissä Suomella on vastassaan Valko-Venäjä, joka on huikean vaarallinen vastustaja. Suomen pitäisi omalla pelillään kuitenkin voittaa tämä ottelu helposti. Tuomaripeli tulee ensimmäisessä ottelussa korostumaan, kun vasta nähdään, millainen linja tuomareilla on. Ottelun ensimmäinen erä tulee varmasti olemaan tiukka, mutta uskon Suomen ottavan pian ohjat käsiinsä ja vievän ottelun lukemin 6−1. Suomen seuraava vastus, Saksa, on astetta heikompi kuin Valko-Venäjä. Vaikka Saksalla on riveissään NHL-pelaajiakin, on Valko-Venäjällä laajempi pelaajamateriaali ja parempi maalivahti. Silti Saksa on vastus, joka Suomen kannattaa ottaa tosissaan – Suomelta löytyy historiastaan hyvinkin heikkoja esityksiä Saksaa vastaan. Ylivoimapelillä on tässä ottelussa suuri merkitys – miten maalintekijät pystyvät hyödyntämään erikoistilanteet. Uskon, että Suomi voittaa Saksan lukemin 8−2. Nämä ensimmäiset kaksi peliä ovat erittäin tärkeät Suomen joukkuehengen kehittymiselle ja alussa muotoutuva joukkueen luonne näkyy turnauksessa loppuun asti. Kahteen ensimmäiseen peliin täytyy lähteä tekemään nöyrää työtä koko joukkueen eteen ja laittaa oma etu sivuun. Uskon, että nöyryydellä ja yhteen hiileen puhaltamisella voitetaan nämä kaksi ottelua ja päästään hyvistä asemista Ruotsi-otteluun. Jääkiekko-otteluiden odotetaan nousevan olympialaisten hittikohteiksi livevedonlyönnissä, jossa voi asettaa vetoja, kun ottelu on käynnissä. Peliyhtiö Unibet tarjoaa kattavan valikoiman live-vedonlyöntikohteita Vancouverin olympialaisissa. Suomi-Valko-Venäjä pelataan Suomen aikaa keskiviikkona 17.2. klo 22.00 ja Suomi-Saksa-ottelu pelataan Suomen aikaa torstaina 20.2. klo 07.00. https://fi.unibet.com/livebetting/ Unibetin kertoimet Vancouver 2010 – Miesten jääkiekko, C-lohko Mikä joukkue voittaa? Ruotsi 1,45 Suomi 2,60 Saksa 100,0 Valko-Venäjä 125,0 Vancouver 2010 – Miesten jääkiekko: Finland Top Pointscorer Kuka pelaajista tekee eniten pisteitä (maalit+syötöt) turnauksessa? Koivu, M 4,25 Koivu, S 7,00 Selänne, T 7,00 Hagman, N 10,00 Jokinen, Olli 10,00 Miettinen, A 10,00 Ruutu, T 10,00 Filppula, V 12,00 Peltonen, V 15,00 Pitkänen, J 15,00 Timonen, K 15,00 Immonen, J 18,00 Kapanen, N 18,00 Lehtinen, J 18,00 Salo, S 20,00 Lepistö, S 25,00 Ruutu, J 25,00 Niskala, J 40,00 Kukkonen, L 75,00 Lydman, T 75,00