Tiki: Suomi varmaan voittoon Valko-Venäjästä

Viisinkertainen Stanley Cup -voittaja, Suomen Kiekkoleijona numero 143 Esa ”Tiki” Tikkanen toimii Unibetin expertvihjaajana jääkiekon MM-kisoissa, SM-liigassa ja NHL:ssä ja antaa videovihjeitä omalla legendaarisella tyylillään mielenkiintoisimpiin otteluihin. Tiki uskoo, että Suomen peliesitykset jatkavat paranemistaan, ja joukkue ottaa perjantaina selvän 5–2 voiton yllätysvalmiista Valko-Venäjästä. Unibet tarjoaa Suomen voitolle kerrointa 1,28.

Suomi-Valko-Venäjä: Suomi selviytyi hienosti kovasta USA-testistä ja otti lohkovoiton huikean ottelun jälkeen. Parannettavaakin toki jäi, kun mennään kohti ratkaisupelejä. Valko-Venäjällä on näyttävää yksilötaitoa, ja joukkue voi huippupäivänä yllättää kenet vaan. Lähteekö joukkue hakemaan rohkeasti voittoa Leijonista, vai tyytyykö se kyttäilyyn? Suomen on joka tapauksessa jatkettava omaa vauhdikasta viisikkopeliään. Oskar Osala tuo lisää ryminää kentälle, ja Pekka Rinne pelaa hieman yllättäen maalissa. Suomen pitäisi vielä hieman suoraviivaistaa peliään, ja päättää kaikki hyökkäykset laadukkaisiin laukauksiin. Uskon joka tapauksessa, että Suomi hoitaa tämän tärkeän pelin maalein 5–2. Merkiksi siis 1. Kanada-Norja: Kanada hävisi yllättäen viimeisen alkusarjaottelunsa Sveitsiä vastaan, mutta joukkueesta näki, ettei se ollut kunnolla latautunut. Norja on parantanut vuosi vuodelta, ja on esiintynyt Elitserien-pelaajiensa johdolla näissä kisoissa erittäin hyvin. Aikanaan Norjassa valmentaessani mieleen painui vasta 15-vuotias Mats Zuccarello Aasen; nyt tämä ensi kaudeksi NHL:ään lähtevä väkkärä loistaa Norjan maajoukkueessa. Uskon, että nyt kun välisarjapelit alkavat, Kanadan joukkue latautuu ja näyttää, miten kovaa hokia pelataan. Norja ei pysy 60 minuuttia kanukkien kyydissä, ja Kanada vie voiton maalein 6–2. Merkiksi siis tähänkin 1. Tikin vinkit: 14.5.2010 Suomi–Valko-Venäjä 1, tulosveto 5–2 Kanada–Norja 1, tulosveto 6–2 Unibetin kertoimet Jääkiekon MM-kisat 14.5.2010 1X2 Suomi–Valko-Venäjä 1,28 6,10 7,80 Kanada–Norja 1,12 8,75 15,00 Kaikki kertoimet https://www.unibet.com/betting/