Tiki Vancouverissa: Suomi kukistaa Tsekin – välierässä vastaan USA

Viisinkertainen Stanley Cup -voittaja, Suomen Kiekkoleijona numero 143 Esa "Tiki" Tikkanen toimii Unibetin eksperttivihjaajana Vancouverissa. Unibet tarjoaa Tikkasen omaan legendaariseen tyyliin analyysin ja vinkit mielenkiintoisimpiin otteluihin olympialaisten ajan. Tiki uskoo, että välierissä nähdään taistelupareina USA vastaan Suomi ja Kanada vastaan Ruotsi. Unibet antaa Tikin povaamalle Venäjä−Kanada-ottelun tasapelille varsinaisella peliajalla houkuttelevan kertoimen 4,30.

Lue Tikin analyysi olympiakiekon puolivälieristä: USA−Sveitsi: USA on tällä hetkellä yksi ennakkosuosikeista, koska kaatoi Kanadan. Jenkkien nuori joukkue luistelee hyvin ja pelaa suoraviivaista jääkiekkoa. He laukovat paljon sekä taklaavat ja karvaavat hyvin. Sveitsi on heikko vastus, joten USA jatkaa tästä suvereenisti semifinaaleihin. Suomi−Tsekki: Tsekki on voitettu arvokisoissa monta kertaa. Tsekin olympiakokoonpano on taitava, mutta ei varsinaisesti silti mikään kova joukkue. Jos Suomi pelaa kovaa, eikä anna Jagrille tilaa, ovat voittomahdollisuudet ilman muuta hyvät. Tsekki pelaa nyt pitämällä kiekkoa paljon ja saa luotua tilanteita. Suomen täytyy saada ylivoimansa jälleen toimimaan. Myöskään 5−3-alivoimatilanteita ei tässä vaiheessa enää saa tulla. Tuomarit antavat pelata kovaa, mutta tarkka pitää olla. Uskon, että molemmat tekevät maaleja ja tulosveikkaukseni on 5−3. Venäjä−Kanada: Tässä on väistämättä yllätys tiedossa, koska nämä joukkueet päätyivät jo tässä vaiheessa vastakkain. Kivikova Venäjä rökitti jo Tsekkiä – etenkin Ovetskin ja Malkin ovat pelanneet mahtavasti. Jos Kanada pystyy sulkemaan Venäjän ykköskentän, pystyvät voittamaan ottelun. Aitoa kanadalaista jääkiekkoa ei tässä turnauksessa ole vielä nähty, koska pelillisesti Kanada on ollut heikko. Tämän on niin kova peli, että uskon tämän ratkeavan vasta rangaistuslaukauksilla. Veikkaan tähän siis tasapeliä, ja vasta voittomaalikisassa voiton vie täpärästi Kanada. Ruotsi−Slovakia: Tässä on kaksi taitavaa joukkuetta vastakkain, mutta Ruotsi pelaa hyvin aina, kun hyvää peliä tarvitaan. Jälleen kerran Ruotsilla on hieno joukkue kasassa, ja he osaavat pelata juuri tällaisia turnauksia nousujohteisesti. Ruotsi näytti jo Suomea vastaan, missä hannuhanhi seisoo. Palkkioksi hyvästä pelistään voittavat Slovakian 4−2. Välierissä kohtaavat siis USA−Suomi ja Ruotsi−Kanada. Suomi−Ruotsi-finaalia odotellessa siis… USA−Sveitsi pelataan Suomen aikaa keskiviikkona 24.2. klo 22.00, Venäjä−Kanada torstain 25.2. puolella klo 02.30, Suomi−Tsekki torstaiaamuna klo 05.00 ja Ruotsi−Slovakia klo 07.00. Jääkiekko on olympialaisten hittikohde livevedonlyönnissä, jossa voi asettaa vetoja, kun ottelu on käynnissä. Peliyhtiö Unibet tarjoaa kattavan valikoiman live-vedonlyöntikohteita Vancouverin olympialaisissa. https://fi.unibet.com/livebetting/ Unibetin kertoimet Vancouver 2010 – Miesten jääkiekko 1 X 2 USA-Sveitsi 1,12 9,50 14,00 USA-Sveitsi 1,06 8,00 Jatkoaika ja rangaistuslaukauskilpailu mukaanlukien Venäjä-Kanada 2,75 4,30 2,10 Venäjä-Kanada 2,15 1,67 Jatkoaika ja rangaistuslaukauskilpailu mukaanlukien Suomi-Tsekki 2,35 4,35 2,40 Suomi-Tsekki 1,85 1,90 Jatkoaika ja rangaistuslaukauskilpailu mukaanlukien Ruotsi-Slovakia 1,45 5,00 5,50 Ruotsi-Slovakia 1,25 3,70 Jatkoaika ja rangaistuslaukauskilpailu mukaanlukien Kaikki kertoimet https://fi.unibet.com/betting