Tommi Nikunen: Schlierenzauer ylivoimainen – Harri Ollilla ei pää kestä

Suomen mäkihypyn A-maajoukkueen päävalmentajana vuosina 2002–2008 toiminut Tommi Nikunen on peliyhtiö Unibetin asiantuntija mäkihypyn maailmancupissa ja Vancouverin olympialaisissa. Nikunen lataa odotukset suomalaismenestyksestä Rukalla Janne Ahosen niskaan, eikä usko Harri Ollin kestävän paineita.

Rukalla käydään joukkuemäen voitosta tiukka kilpailu. Mielestäni ennakkosuosikkina perjantain kisaan lähtee Norja. Heillä on laittaa kisaan neljä vahvaa miestä, kun taas Itävallalta puuttuu se ”neljäs mies”. Myös Suomi saa jalkeille vahvan joukkueen. Suomen joukkueen vahvuus on tasaisuus, joten voittokaan ei ole mahdoton olosuhteiden ollessa meidän puolellamme. Vedonlyöjien kuten muidenkin suurin suosikki lauantain henkilökohtaiseen kisaan on Gregor Schlierenzauer. Olosuhteiden ollessa tasapuoliset, hänen voittoaan ei uhkaa kukaan. Tuulien ollessa suotuisat löytyy G14:ta kuitenkin hyviä ohivetomahdollisuuksia. Mielenkiintoisin on BE Romoren, joka esitti torstaina koko karsinnan parhaan hypyn. Robert Kranjec, Aders Jacobsen ja Janne Ahonen tulevat listalla seuraavina. Harri Ollin psyyke ei ikävä kyllä riitä kaiken pyörityksen keskellä, vaikka hän kovassa kunnossa onkin. Nikusen vinkit Ennakkoon kovimmat: Schlierenzauer Romoren Kranjec Jacobsen Ahonen Unibetin kertoimet FIS World Cup: Kuusamo HS142 Kuka voittaa kilpailun? Panoksia ei palauteta jos kilpailija ei osallistu. Muiden kertoimet pyynnöstä. Voitto, (1-3) Schlierenzauer, G 2,55 1,40 Loitzl, W 5,75 2,10 Ammann, S 6,00 2,25 Ahonen, J 8,00 2,75 Małysz, A 14,00 3,25 Kranjec, R 14,00 3,25 Evensen, J 15,00 3,50 Olli, H 17,00 4,50 Jacobsen, A 20,00 5,50 Morgenstern, T 30,00 8,00 Larinto, V 40,00 10,00 Vassiliev, D 50,00 12,00 Romoeren, B E 65,00 14,00 Schmitt, M 75,00 15,00 Hilde, T 75,00 15,00 Kuettel, A 75,00 15,00 Hautamäki, Matti 75,00 15,00 Koch, M 100,0 20,00 FIS World Cup: Kuusamo HS142 Team Event Mikä joukkue voittaa? Panoksia ei palauteta jos kilpailija ei osallistu. Muiden kertoimet pyynnöstä. Itävalta 1,75 Suomi 3,75 Norja 5,75 Saksa 9,00 Japani 25,00 Puola 35,00 Slovenia 50,00 Venäjä 65,00 Sveitsi 75,00 Tsekki 100,0 Kaikki kertoimet: https://fi.unibet.com/betting/