Valmista itse syysmakkarasi KitchenAidin lihamyllyllä

KitchenAid lanseeraa sopivasti metsästyskauden alkuun metallisen lihamyllyn, joka on loistava tuote kaikille lihan ystäville ja niille, jotka haluavat itse valmistaa ruokansa alusta asti.

Lihamyllyn jauhatuslevyt ovat ruostumatonta terästä ja levyistä on saatavilla kolme eri vaihtoehtoa: karkea, keskikarkea ja hieno.

Uusi metallinen design

Lihan tulisi säilyä jauhamisen aikana ja sen jälkeen kylmänä, pääosin hygieniasyistä. Lihan lämpötilan säilyminen kylmänä vaikuttaa myös lihan makuun: lihan rasva säilyy parhaiten viileässä lämpötilassa, antaen lihalle enemmän makua. KitchenAidin lihamyllyllä liha säilyy koko jauhannan ajan viileänä, sillä teräksiset jauhatuslevyt voi viilentää jääkaapissa tai pakastimessa ennen jauhamisen aloittamista.

Lihamyllyn mukana tulee kaksi makkarasuutinta, joiden avulla kotitekoisen makkaran valmistaminen käy erittäin kätevästi. Valitse suosikkiaineksesi, aseta makkarasuuttimet paikoilleen ja aloita makkaran valmistus!

Teräksinen lihamylly on suunniteltu yhteensopivaksi kaikkien KitchenAid-yleiskoneiden kanssa. Lihamyllyn mukana tulee puhdistusharja, jolla onnistuu myllyn perusteellinen ja yksinkertaisempi puhdistus. Lisäksi, tuotteen mukana tulee säilytyslokero, jossa myllyn lisäosat pysyvät tallessa.

Ohje: Kotitekoinen hirvichorizo

Tarvitset:

1,4 kg hirvenlihaa

200 g villisian rasvaa

n. 3 metriä makkarankuorta (sika)

4 rkl savuista paprikajauhetta

2 rkl chilijauhetta

6 valkosipulikynttä

3 tlk natriumsuolaa

1 tlk hienoksi jauhettua mustapippuria

0,5 tlk paahdettua kuminaa

1,5 dl punaviiniä

Tee näin:

1. Sekoita ainekset lihamyllyyn ja jauha sekoitus myllystä läpi.
  2. Paista koepala.
  3. Täytä makkarankuori lihalla ja sido kuori umpeen paistonarulla.
  4. Aseta valmiiksi sidotut makkarat jääkaappiin kahdeksi tunniksi.
  5. Valmista makkarat grillissä tai pannulla.

TEKNISET TIEDOT

•  Metallinen lihamylly 5KSMMGA
  •  3 ruostumattomasta teräksestä valmistettua jauhatuslevyä
  •  Suuri (19 mm) ja pieni (9,5 mm) makkarasuutin sekä painin