Venäjän GP:stä tulossa Mercedeksen näytös

Tänä viikonloppuna talviolympiakaupunki Sotshi isännöi Venäjän F1 GP:tä toista kertaa peräkkäin. Sotshin kaupunkirata on Span ja Silverstonen jälkeen kisakalenterin kolmanneksi pisin, ja radan omaperäinen profiili luo jännittävät asetelmat ennen tulevaa osakilpailua. Peliyhtiö Unibetin mukaan on todennäköistä, että haastavista olosuhteista huolimatta viikonloppua tulee dominoimaan Mercedes.

Kaksi viikkoa sitten ajetussa Japanin GP:ssä Mercedes palasi F1-sarjan kiistattomaksi ykköstalliksi. Lewis Hamilton ja Nico Rosberg nappasivat tallille kaksoisvoiton, ja pahin kilpakumppani Ferrari joutui tyytymään Sebastian Vettelin kolmanteen ja Kimi Räikkösen neljänteen sijaan. Valmistajien välisessä maailmanmestaruustaistossa tulos tarkoitti sitä, että Ferrari jäi jo 169 pisteen päähän saksalaistallista. Mercedes on suursuosikki myös Venäjän GP:n vahvimmaksi talliksi.

Kuljettajien välinen mestaruustaisto on huipentumassa, ja Lewis Hamilton näyttää ajavan kohti uransa kolmatta maailmanmestaruutta. Japanin GP:ssä lähes täydellistä työtä tehnyt Hamilton voitti Venäjän GP:n myös viime vuonna, joten hänellä on erinomaiset lähtöasetelmat Sotshin osakilpailuun. Brittikuljettaja saa voittokertoimekseen 1,50, kun taas tallikaveri Nico Rosbergin kerroin on 3,25. Tällä kaudella jo 10 podium-paikkaa napannut Sebastian Vettel puolestaan on kertoimien valossa selkeä altavastaaja: hänen kertoimensa kilpailun voittajaksi on 9,00. Ferrarin kakkoskuljettajaksi pudonnut Räikkönen saa voittokertoimekseen 29,00.

Venäjän GP:n aika-ajoissa Hamiltonilla on mahdollisuus napata paalupaikka viimevuotiseen tapaan. Paalupaikka tarkoittaisi myös sitä, että Hamilton nousisi 85. eturivin paikallaan suurten legendojen joukkoon: vain Alain Prostilla (86), Ayrton Sennalla (87) ja Michael Schumacherilla (116) on enemmän eturivin lähtöpaikkoja. Hamilton saa paalupaikkakertoimekseen 1,33 ennen Nico Rosbergia (3,00) ja Sebastian Vetteliä (15,00). Kimi Räikkösen paalupaikka olisi peliyhtiö Unibetin mukaan jättiyllätys: hänen kertoimensa paalulle on 51,00.

Singaporen GP:n voittaja 2015:

Hamilton, Lewis 1,50
Rosberg, Nico 3,25
Vettel, Sebastian 9,00
Räikkönen, Kimi 29,00
Ricciardo, Daniel 46,00
Bottas, Valtteri 46,00

Singaporen GP:n aika-ajojen voittaja:

Hamilton, Lewis 1,33
Rosberg, Nico 3,00
Vettel, Sebastian 15,00
Bottas, Valtteri 41,00
Räikkönen, Kimi 51,00
Massa, Felipe 51,00

Lisätietoja: Antti Tikka, antti.tikka@unibet.com

Unibet on vuonna 1997 perustettu online-pelejä tarjoava NASDAQ OMX Nordic Exchange -pörssiin Tukholmassa listattu yhtiö. Unibet on yksi Euroopan suurimmista yksityisistä online-peliyhtiöistä ja tarjoaa palveluita 21 kielellä. Tällä hetkellä Unibetilla on 10 miljoonaa asiakasta yli sadassa maassa. Unibet kuuluu jäsenenä Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestöön EGBA:an.