Video: Suomen suurimmat ympäristökuormittajat laittavat päästöt kuriin

Kiinteistöt kuluttavat tällä hetkellä lähes 40 prosenttia Suomessa vuosittain käytetystä energiasta sekä aiheuttavat noin 35 prosenttia maamme kasvihuonepäästöistä. Kiinteistöt parantavatkin ympäristötehokkuuttaan hartiavoimin.  Esimerkiksi Hewlett-Packardin pääkonttorin hiilidioksidipäästöt laskivat 45 prosenttia verrattuna vuoteen 2009. Rahassa mitattuna vuosisäästöt olivat lähes satatuhatta euroa.

Kuormitus kuriin: http://bit.ly/knPKiK

Haastateltavat: Anna Aaltonen (ympäristöpäällikkö, ISS Palvelut), Outi Peltonen (
koulutussuunnittelija, Hewlett-Packard), Jani Winter (kiinteistöjohtaja, Hewlett-Packard), Andreas Söderlund (kiinteistönhoitaja, ISS Palvelut)
Toimittaja: Kimmo Malin