Fennia Prize- ja IPR-kunniamaininnat Polar Loop -aktiivisuusrannekkeelle

Fennia Prize- ja IPR-kunniamaininnat Polar Loop -aktiivisuusrannekkeelle

Design Forum Finlandin, Fennian ja Elon järjestämän Fennia Prize -muotoilukilpailun palkinnot jaetaan 30.1.2014. Polar Loop -aktiivisuusranneke palkitaan Fennia Prize -kunniamaininnalla sekä
IPR-kunniamaininnalla.

Joka toinen vuosi järjestettävän Fennia Prize -muotoilukilpailun palkituissa yrityksissä muotoilu ei ole vain tuotteen ulkoasun suunnittelua vaan olennainen osa yrityksen liiketoimintoja. Polar Loop
-aktiivisuusranneke palkitaan muotoilun kunniamaininnalla vuoden 2014 Fennia Prize -muotoilukilpailussa. Perusteluina palkitsemiselle ovat tuotteen vankka IPR-suojaus sekä sen elegantti ja käytännöllinen muotoilu, tuotteen helppo käytettävyys ja monipuolisuus sekä kohtuullinen hinnoittelu. Yksinkertainen ranneke kätkee sisäänsä paljon tekniikkaa mutta näyttää rannekorulta. Polar Loop on tuote kasvaville terveyden ja hyvinvoinnin markkinoille.

Tänä vuonna Patentti- ja rekisterihallitus on jakanut ensimmäistä kertaa myös IPR-kunniamaininnan ja 5000 € palkinnon ansiokkaasta immateriaalioikeuksien hyödyntämisestä. IPR-kunniamaininnan saa
Polar Electro liikkumista mittaavalla Polar Loop -aktiivisuusrannekkeellaan. Polar Loop –tuotteen IPR-suojaus pitää sisällään tuotteen mallisuojan, lukuisia patentteja ja Polar-tavaramerkin. Mallisuoja on olennainen tuotteessa, jossa muodolla on keskeinen merkitys sekä tuotteen yksilöllisyydelle, imagolle että käytettävyydelle.

Polar Loop -aktiivisuusranneke

"Polar Loop -tuotteen muotoilun inspiraation lähteinä on toiminut korumaisuus, erityisesti miesten ja naisten rannekorut. Tuotteen ulkonäössä tavoiteltiin tasapintaista ja rannekorumaista muotoilua, jonka  ehjästä pinnasta ei nouse esille perinteisiä teknisiä osia, kuten näyttöä tai näppäimiä" sanoo rannekkeen pääsuunnittelija, Senior Industrial Designer, Heli Haapakoski. Tuotteen ulkonäkö houkuttelee minimalistisuudellaan ja kätkee sisälleen monimutkaista teknologiaa. Muotoilullisesti Polar Loop on elegantti, joka sopii niin naisten kuin miesten ranteeseen ympäri vuorokauden pidettäväksi.

Polar Loop -aktiivisuusranneke mittaa kaiken päivittäisen liikkeen ja ohjaa kohti aktiivisempia ja terveellisempiä elämäntapoja. Se ehdottaa pieniä muutoksia jokapäiväiseen elämään kohentaakseen käyttäjän terveyttä ja hyvinvointia pysyvästi. Ainutlaatuinen älykäs ohjaus kertoo sanallisesti, kuinka
käyttäjä saavuttaa päivittäiset aktiivisuustavoitteet. Ranneke kertoo myös reaaliaikaisesti tiedot kulutetuista kaloreista ja askeleista sekä kellonajan. Lisäksi edistymistä voi seurata maksuttomasta
mobiilisovelluksesta tai verkkopalvelusta. Polar Loop -aktiivisuusrannekkeen rannekeosa on kumia ja solki ruostumatonta terästä.Tuote on vesitiivis. www.polarloop.com/fi/

Lisätietoja:

Katja Mälkki
Markkinointipäällikkö
katja.malkki(at)polar.com

Fennia Prize

Fennia Prize 2014 -palkintonäyttely on avoinna  31.1.-1.3.2014 ma-la klo 12-18, Erottajankatu
9 (sisäpiha), Helsinki. Vapaa pääsy. www.designforum.fi/fenniaprize

Fennia Prize on yrityksille suunnattu muotoilukilpailu, jonka tavoitteena on tukea korkeatasoisten tuotteiden ja palveluiden tuottamista ja edistää teollisuuden kilpailukykyä ja kansainvälistymistä.
Kilpailu tarjoaa yrityksille mahdollisuuden erottautua kilpailijoista innovatiivisella ja vastuullisella muotoilulla, jolla on taloudellista merkitystä.

Fennia Prize 2014 -kilpailuun ilmoitettiin 80 kilpailuehdotusta. Palkintolautakunta päätti jakaa kaikkiaan 27 palkintoa. Fennia-ryhmän lahjoittama 35 000 euron palkintosumma jaettiin siten, että yksi
yritys palkitaan 15 000 euron Fennia Prize Grand Prix`llä  ja neljä muuta yritystä 5 000 euron Fennia
Prize -palkinnolla. 22 yritystä saa Fennia Prize -kunniamaininnan. Lisäksi yksi yritys palkitaan Patentti- ja rekisterihallituksen IPR-kunniamaininnalla ja 5 000 euron palkinnolla.

Polar
Vuonna 1977 perustettu Polar Electro kehitti ensimmäisen langattoman sykemittarin. Siitä lähtien Polar on ollut johtava sykemittareiden ja urheiluinstrumenttien valmistaja ihmisen fysiologian ja suorituskyvyn syvällisen ymmärryksen ansiosta. Läheinen yhteistyö urheiluinstituuttien ja alan muiden toimijoiden kanssa on tehnyt yrityksestä laajasti tunnetun edelläkävijän sykemittareiden sekä sykkeeseen perustuvien harjoitteluratkaisujen parissa.
Polar Electro Oy:n pääkonttori sijaitsee Kempeleessä. Yritys toimii kansainvälisesti yli 80 maassa ja sen tuotteita myydään yli 35 000 myyntipisteessä maailmanlaajuisesti. Polar Electro Finland Oy, Polar Electro Oy:n tytäryhtiö, tarjoaa asiakkailleen myynnin, markkinoinnin, jakelun ja jälkimarkkinoinnin tukea Suomessa. Polar Electro Finland Oy:n pääkonttori sijaitsee Vantaalla.

Palkitut Polar-harjoitustietokoneet ovat markkinoiden suosituimpia ympäri maailmaa. Nähdäksesi kuinka tuotteemme ja palvelumme voivat auttaa sinua saavuttamaan harjoitustavoitteesi ja kuinka voit tehdä omasta kuntoilustasi menestystarinan, lue lisää www.polar.com/fi