Suomen U18-jääkiekkomaajoukkue on käyttänyt Polar Team-sovellusta valmistautuessaan MM-kisoihin

Suomen U18-jääkiekkomaajoukkue on käyttänyt MM-kisoihin valmistavilla harjoitusleireillä Polar Team-sovellusta ja H7-sykesensoreita. Maajoukkueen päävalmentaja  Rauli Urama  kertoo, että koska pelaajat tulevat eri taustoilta, on tärkeää kerätä yksilöinformaatiota ja silti liikuttaa joukkuetta yhdessä.

"Leirityksen aikana saatu hyöty jääharjoittelussa on kaukalon laidalla oleva TV-ruutu, josta voin nähdä kaikkien sykearvot reaaliajassa. Voin katsoa, missä vaiheessa joukkue alkaa olemaan punaisella ja missä kohdin harjoitus vihelletään poikki ja seuraava lähtee liikkeelle, kun on palauduttu riittävästi" sanoo Urama.

Pelaajat saavat välittömästi jokaisesta harjoitteesta sähköpostitse raportin, jossa kerrotaan, miltä harjoittelu näytti. Jos on huomautettavaa, fysiikkavalmentajat keskustelevat pelaajan kanssa.

Oheisharjoittelussa maajoukkueella on käytössä Polarin rannelaitteet, jolloin palauttavat harjoitukset voidaan tehdä itseohjautuvasti ja juuri halutulla sykealueella.

Helppokäyttöiset laitteet ovat antaneet konkreettista tietoa valmentajille: "Tämän koko prosessin pitää kehittyä kohti viimeistä peliä. Me käytetään Polarin tiimisovellusta sen takia, että saadaan oikea vaste harjoittelusta ja pystytään harjoittelemaan sellaisilla rajoilla ettei ylirasituta liikaa." Pelaajian syketietoja seuraamalla, saadaan myös viitteitä siitä, kuinka pelaajat ovat nukkuneet. "Me päästään koko ajan kiinni siihen, miten pelaaja voi", tiivistää Rauli Urama.

Katso video harjoitusleiriltä

U18 jääkiekon MM-kisat 2014