Sähköinen rekisteröinti: helppoa, edullista ja nopeaa

Oletko ostamassa autoa? Jos ostat ajoneuvon yksityishenkilöltä, sinun kannattaa hoitaa vakuuttaminen ja rekisteröinti samalla kertaa verkossa. Näin se onnistuu:

1. Auton myyjä luovuttaa sinulle kaupanteon yhteydessä Trafilta hakemansa sähköisen varmenteen. Älä hukkaa sitä, tarvitset varmennetta sähköistä rekisteröintiä varten.

2. Seuraavaksi sinun tulee hankkia ostamallesi autolle lakisääteinen liikennevakuutus seitsemän vuorokauden sisällä auton ostohetkestä. Nyt seuraavat hyvät uutiset: voit hankkia vakuutuksen JA rekisteröidä autosi samalla kertaa vakuutusyhtiön verkkopalvelussa. Kätevää!

3. Hanki liikennevakuutus osoitteesta popvakuutus.fi/autovakuutus. Liikennevakuutuksen kaveriksi kannattaa ottaa myös kaskovakuutus. Liikennevakuutus kattaa henkilövahingot ja syyttömän osapuolen esinevahingot. Jos käy niin, että tunaroit liikenteessä itse ja autosi vaurioituu tai autosi joutuu esimerkiksi ilkivallan kohteeksi tai joku vahingoittaa autoasi parkkipaikalla - silloin kannattaa olla kattava kasko.

4. Kun olet hankkinut tarvittavat vakuutukset, voit siirtyä suoraan rekisteröimään autoasi. Ostotapahtuman jälkeen sinulta kysytään, haluatko jatkaa rekisteröintiin.

5. Rekisteröi ajoneuvosi. Se on helppoa, edullista ja nopeaa. Rekisteröintitoimenpiteistä veloitetaan Trafin palvelumaksu, joka laskutetaan erillisellä laskulla. Voit lukea lisätietoa sähköisestä rekisteröinnistä ja rekisteröintitietojen muokkaamisesta POP Vakuutuksen sivuilta.

6. Eipä sitten muuta kuin turvallista ajoa ja onnea uudelle autollesi!

Helena Tielinen
Markkinointi- ja viestintäpäällikkö