1 900 sai kesätyön Postista

Tänä kesänä Posti tarjoaa kesätyön yhteensä 1 900 henkilölle eri puolilla Suomea. Heistä suurin osa työskentelee postin- ja lehdenjakelussa, mutta myös lajittelussa, kuljetuksessa, varastoissa ja asiakaspalvelussa.

Kesäpestien pituudet vaihtelevat muutamasta viikosta muutamaan kuukauteen, suurin osa työskentelee kesä–elokuussa.

Vastuullinen kesäduuni

Posti on edellisvuosien tapaan mukana valtakunnallisessa Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa (www.kesaduuni.org) 260 muun suomalaisen työnantajan kanssa. Sen myötä sitoudumme noudattamaan hyvän kesätyönantajan periaatteita.

• Hyvä hakijakokemus ja tiedonsaanti hakuprosessin aikana.
  • Mielekäs ja sopivan haasteellinen työ, opastus työelämään.
  • Hyvä perehdytys ja ohjaaminen turvalliseen työntekoon.
  • Oikeudenmukainen ja tasavertainen kohtelu muiden työntekijöiden kanssa.
  • Kohtuullinen palkka työn vaatimusten ja kokemuksen mukaisesti.
  • Kirjallinen työsopimus ja työtodistus pyytämättä. Palautteen kysyminen.

Tänä keväänä hakemuksia Postin kesätyöpaikkoihin saapui yhteensä 8 300.

Kaikkia Postin avoimia työpaikkoja voi selata ja niihin hakea osoitteessa www.posti.fi/rekrytointi. Posti työllistää kaikkiaan 23 000 ihmistä. Näistä 18 000 työskentelee Suomessa. Vastaanotamme vuosittain noin 28 000 työhakemusta. Monikulttuurisuus on yrityksemme rikkaus, työntekijämme edustavat pelkästään Suomessa lähes 85 eri kansalaisuutta.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt: Posti MediaDesk, puh. 020 452 3366 (ma-pe klo 9.00-16.00)

www.posti.com/media

Posti Group on ensisijainen valintasi postin, logistiikan ja verkkokaupan palveluissa. Huolehdimme kaupankäynnin ja arjen sujuvuudesta 11 maassa. Liikevaihtomme vuonna 2014 oli 1 859 miljoonaa euroa. Palvelemme asiakkaitamme Suomessa Posti-nimellä ja muissa maissa Itella-nimellä noin 23 000 ammattilaisen voimin. www.posti.com.