Aku Hapon johtama uusi eCommerce −yksikkö vahvistaa Itellan asemaa verkkokaupassa

Itella perustaa uuden verkkokaupan kehittämiseen ja kasvattamiseen keskittyvän yksikön. Uuden yksikön nimi on eCommerce ja sen tehtävänä on varmistaa, että Itellan palvelutarjooma verkkokauppa-yrityksille on selkeä ja Itellan kasvutavoitteet toteutuvat näillä alueilla.

Itella tarjoaa verkkokauppiaille palvelukokonaisuuden, joka kattaa muun muassa:
- markkinointipalveluita
- tietojärjestelmiä
- verkkokaupan ohjelmistopalveluita
- varastopalveluita tavaroiden varastointiin ja tilausten käsittelyyn
- paketti- ja jakelupalveluita tilattujen tavaroiden toimittamiseen.

Uusi yksikkö aloittaa toimintansa 1.7.2013. Yksikön johtajaksi on nimitetty tradenomi, MBA Aku Happo. Happo on nimitetty myös Itellan laajennetun johtoryhmän jäseneksi, ja hän raportoi Itellan toimitusjohtaja Heikki Maliselle.

− Toivotan Akulle lämpimästi onnea uuteen tehtävään. Verkkokaupan merkitys kasvaa lähitulevaisuudessa merkittävästi. Itellan tavoitteena on vahvistaa entisestään asemiaan verkkokaupan logistiikan palveluntarjoajana. Uuden eCommerce −yksikön yhtenä tehtävänä on vauhdittaa kasvua. Autamme kaiken kokoisia yrittäjiä löytämään verkkokaupan mahdollisuudet, sanoo toimitusjohtaja Malinen.

MBA Aku Happo (39) on ollut Itellan palveluksessa vuodesta 1997 muun muassa controllerina, tuoteryhmäpäällikkönä ja liiketoimintajohtajana sekä Itella Viestinvälityksessä että Itella Logistiikassa. Tällä hetkellä hän toimii Itella Viestinvälityksessä Pakettipalvelut −liiketoiminnan johtajana.

Itella Viestinvälityksen Pakettipalvelut −yksikön johtajaksi on valittu 1.7.2013 alkaen Juha Tiittanen, joka raportoi Itella Viestinvälityksen johtaja Jukka Rosenbergille.

Toimitusjohtaja Heikki Malinen ja johtaja Aku Happo,
puh. 020 452 3366 (MediaDesk)

Itella-konserni tarjoaa ratkaisuja tieto- ja tuotevirtojen hallintaan. Itella toimii viestinvälityksen, logistiikan ja taloushallinnon aloilla Euroopassa ja Venäjällä. Vuoden 2012 liikevaihto oli 1 947 miljoonaa euroa. Henkilöstömäärä on noin 27 500. Konserni palvelee yritysasiakkaitaan Itella-nimellä ja kuluttajia Suomessa Posti-nimellä. Lisätietoja osoitteessa www.itella.fi.